اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

از شلغم تا سوپ در بازار پاییزی قزوین/ کالاهایی که برای درمان سرماخوردگی نیاز دارید

گزارش این هفتهٔ فارس از بازار قزوین با مسائل درمانی هم درهم آمیخته است، در این گزارش تلاش کردیم وضعیت قیمت کالاهایی را که می‌توانند شما را در برابر سرماخوردگی مقاوم کنند یا به بهبود آن کمک کنند بررسی کنیم.

از شلغم تا سوپ در بازار پاییزی قزوین/ کالاهایی که برای درمان سرماخوردگی نیاز دارید

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، با توجه به فرا رسیدن فصل سرما گزارش بازار این هفته به قیمت کالاهایی اختصاص دارد که برای سرماخوردگی مفید هستند و یا لازم است جهت پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی و بیماری‌های ویروسی استفاده شوند. در واقع در این گزارش قیمت‌های کالاهایی بررسی می‌شوند که می‌توانند شما را از هزینه‌های درمانی سرماخوردگی رهایی بخشند.

هر روز لیموترش بخورید

یکی از کالاهایی که بهتر است در فصل سرما جهت پیشگیری از سرماخوردگی استفاده کنیم لیمو است. خوردن یک عدد لیموترش در کنار انواع غذاها، علاوه بر کمک به هضم غذا، احتمال ابتلا به سرماخوردگی و حتی احتمال ابتلا به سرطان را تا حدود بسیار زیادی کاهش می‌دهد. لیموترش به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک شایانی می‌کند و خواص فراوانی برای پوست و مو دارد. البته فصل لیموترش تقریباً به پایان رسیده است، اما هنوز هم برخی مغازه‌ها این کالا را به مشتریان عرضه می‌کنند. هر کیلو لیموترش در انواع مختلف با قیمت 8 الی 18 هزار تومان در بازار قزوین به فروش می‌رسد. همچنین در صورتی‌که لیموترش تازه در دسترس نباشد، می‌توانید یک قاشق آبلیموی طبیعی در کنار انواع غذاها استفاده کنید تا از خواص بی‌نظیر آن بهره‌مند شوید.

شلغم دوای سرماخوردگی

یکی دیگر از کالاهای مناسب جهت استفاده در فصول سرد، شلغم است. شلغم مرهم بسیار مناسبی برای سینه است. هرکیلو شلغم در بازار قزوین 2 هزار تومان به‌فروش می‌رسد. شلغم را می‌توان به‌صورت رنده شده در انواع سوپ‌ها استفاده کرد. هم‌چنین این گیاه را به تنهایی نیز می‌توان به‌صورت خام یا پخته میل نمود و از خواص بی‌نظیر آن بهره‌مند شد. این گیاه دارای خواص ضد التهابی است و منبعی غنی از ویتامینK، کلیسم و پتاسیم است و علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، به درمان برخی بیماری‌ها نظیر آسم، بواسیر و بی‌اشتهایی کمک می‌کند. شلغم به‌دلیل این‌که کالری کمی دارد، برای کاهش وزن که دغدغهٔ کنونی بسیاری از افراد است، مفید می‌باشد.

گلودرد خود را با به‌دانه درمان کنید

به یکی دیگر از میوه‌هایی است که به‌دلیل دارا بودن خواص ضدالتهابی، خوردن آن در این فصل بسیار توصیه می‌شود. حتی دانهٔ به نیز مفید است و به بهبود گلودرد کمک می‌کند. هم‌چنین این میوه دارای خاصیت ضدآلرژی نیز می‌باشد و استفاده از آن برای افرادی که به آلرژی مبتلا هستند توصیه می‌شود. این میوه نیز دارای خواصی است که به کاهش وزن و بهبود زخم معده کمک می‌کند. به با توجه به خواص فوق‌العاده ای که دارد، در برابر سرماخوردگی و سایر بیماری‌های ویروسی از بدن محافظت می‌نماید. هرکیلو به در بازار قزوین به قیمت 8 الی 12 هزار تومان به‌فروش می‌رسد.

مرکبات را در برنامهٔ غذایی خود جای دهید

استفاده از انواع مرکبات نظیر پرتقال و لیموشیرین در این فصل بسیار مناسب است، زیرا مرکبات منبع ویتامینC هستند و ضمن تقویت سیستم ایمنی بدن، از بروز سرماخوردگی پیشگیری می‌کنند. پرتقال و لیموشیرین هم در بازار قزوین هر کیلو 3 هزار و 500 الی 6 هزار تومان عرضه می‌شوند.

سوپ بخورید تا گرم شوید

سوپ یکی از غذاهایی است که در فصل سرما خوردن آن بسیار لذیذ است. اگرچه بسیاری معتقدند سوپ را نمی‌توان در ردهٔ غذاها گنجاند، اما حقیقت این است که در زمان بیماری، سوپ تنها غذایی است که استفاده از آن موکداً توصیه می‌شود. در زیر قیمت برخی کالاها که در سوپ و آش استفاده می‌شوند، آمده است: هر کیلو هویج 2 هزار تومان، هر کیلو سبزی آش 5 هزار تومان، پیاز با توجه به کیفیت آن هر کیلو 1 هزار و 500 الی 4 هزار تومان، هر کیلو سیب‌زمینی 2 هزار و 500 الی 3 هزار و 500 تومان، هر کیلو کرفس 3 هزار تومان و هر کیلو گوشت مرغ 12 هزار و 950 تومان.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین لازم است در فصول سرد سال، برنامهٔ مناسب غذایی در خانواده‌ها، علی‌الخصوص خانواده‌هایی که فرزندان خردسال دارند، تنظیم شود تا از ابتلا به بیماری‌های ویروسی جلوگیری گردد، زیرا کودکان به‌دلیل این‌که سیستم ایمنی ضعیف‌تری دارند، زودتر در معرض ابتلا به سرماخوردگی و بیماری‌های ویروسی قرار می‌گیرند. گنجاندن شلغم و لبو و انواع سوپ‌ها و آش‌ها در برنامهٔ غذایی می‌تواند کمک فراوانی به این مسئله نماید. هم‌چنین استفاده از انواع دمنوش‌ها با مطالعهٔ خواص درمانی آن‌ها نیز بسیار در این فصل مفید است. در کنار آن استفاده از صیفی‌جاتی نظیر خیار و گوجه و میوه‌هایی مانند انگور در این فصل به‌شدت منع شده است، زیرا طبع سرد دارند و باعث سردی بدن شده و ضعف عمومی را در بدن ایجاد می‌کنند.

گزارش از معصومه امینی

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول