اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

استقرار مجدد ارتش سوریه در بیش از 10 روستا در «الحسکه»

نیروهای ارتش سوریه ظهر امروز مجددا در بیش از دَه روستا در منطقه «الدرباسیه» واقع در شمال شرق این کشور مستقر شدند.

استقرار مجدد ارتش سوریه در بیش از 10 روستا در «الحسکه»

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» از استقرار مجدد نیروهای ارتش سوریه در ریف غربی منطقه «الدرباسیه» خبر داد.

الدرباسیه از توابع شهر «رأس العین» در استان الحسکه است که در شمال شرقی سوریه واقع شده است. این منطقه همچنین در ۸۵ کیلومتری شمال شهر الحسکه و در نزدیکی مرز ترکیه قرار دارد.


موقعیت الدرباسیه در مرز ترکیه

دیدبان به نقل از منابع موثق خبر داد که نیروهای ارتش سوریه که در هشتم آبان ماه از الدرباسیه عقب‌نشینی کرده بودند، بار دیگر وارد روستاهای این منطقه شده‌اند.

این منابع گفتند که عملیات استقرار، با حضور بیش از ۲۰۰ نیروی ارتش سوریه که مجهز به سلاح سنگین بودند، صورت گرفته است.

به گفته منابع مذکور، نیروهای سوری در روستاهای «قرة قرمانیة، قیروان، کربشک، شیریک، خربة حجی ابراهیم، حلیوة، عراد، ظهر العرب، کسرى، اسدیة و تل حرمل» و چند روستای دیگر مستقر شدند.

دیدبان هشتم آبان ماه گزارش داده بود که ارتش سوریه از غرب منطقه الدرباسیه که در نوار مرزی ترکیه قرار دارد، به صورت کامل خارج شده است.

این مرکز گفته بود که علت این عقب‌نشینی، حملات شدید گروه‌های تروریستی وابسته به ترکیه و پشتیبانی گسترده نظامیان ترکیه از آنان در جریان این حملات بوده است.

این در حالی بود که یگان‌های ارتش سوریه ششم آبان، علاوه بر الدرباسیه، در «تل عفر» و «خراب کورد» در ریف غربی شهر «القامشلی» در نوار مرزی بین سوریه و ترکیه مستقر شدند و مورد استقبال اهالی آنجا قرار گرفتند.

گروه‌های نیروهای دموکراتیک سوریه به موجب توافق سوچی، شروع به عقب نشینی از نوار مرزی میان سوریه و ترکیه تا عمق ۳۰ کیلومتری کردند.

یک مقام مسئول در وزارت خارجه سوریه تأکید کرد که «دمشق از عقب‌نشینی گروه‌های مسلح در شمال سوریه تا عمق ۳۰ کیلومتری که با هماهنگی مستقیم ارتش سوریه انجام شد استقبال می‌کند، زیرا بهانه اصلی را از ترکیه برای تجاوز وحشیانه به خاک سوریه گرفت».

ترکیه و روسیه اخیرا در شهر سوچی به توافقی دست یافتند و قرار شد شبه‌نظامیان کُرد تا عمق ۳۰ کیلومتری از مرزهای مشترک سوریه و ترکیه عقب‌نشینی کنند و ارتش سوریه در نوار مرزی مستقر شود.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول