اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

لزوم تربیت دانش‌آموزان در ساحت اجتماعی و سیاسی

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: آموزش و پرورش وظیفه دارد که در ساحت‌های ششگانه تربیتی دانش‌آموزان را آماده کند که یکی از این ساحت‌ها تربیت سیاسی و اجتماعی است.

لزوم تربیت دانش‌آموزان در ساحت اجتماعی و سیاسی

خبرگزاری فارس ـ گروه آموزش و پرورش: دانش‌آموزان و دانشجویان سراسر کشور امروز در روز ملی مبارزه با استکبار و روز دانش‌آموز در راهپیمایی این روز شرکت کردند.

سید جواد حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در این مراسم اظهار کرد: در تقویم جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: امروز روز دانش‌آموز و مبارزه با استکبار است به هرحال در 3 مقطع زمانی متفاوت، 3 نمادی بودند که خط مقاومت و مبارزه در جامعه ایران ترسیم کردند که شامل  «سالروز تبعید حضرت امام خمینی (ره) به ترکیه (13 آبان سال 1343 هجری شمسی)»، «کشتار دانش‌آموزان توسط رژیم پهلوی (13 آبان 1357 -روز دانش‌آموز)» و «حرکت انقلابی تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران توسط دانشجویان پیرو خط امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران» بود و به مناسبت این 3 حادثه، مردم ایران این 3 خط مبارزه را فریاد می‌زنند.

وی ادامه داد: مراسمی از این قبیل را مناسک گذار می‌گویند که 2 ویژگی دارد اول اینکه قدردانی از کسانی است که این حادثه بزرگ را آفریند یعنی یاد امام(ره) و شهیدان را گرامی بداریم و نکته دوم، برای ادامه راه، تجدید میثاق شود که انرژی نسل جدید در آن راه بسیج شود و این خط مبارزه ادامه پیدا کند.

حسینی اضافه کرد: یکی از ساحت‌های تعلیم و تربیت بر اساس سند تحول بنیادین، تربیت اجتماعی و سیاسی است و آموزش و پرورش وظیفه دارد در ساحت اجتماعی و سیاسی، دانش‌آموزان را آماده کند و برای آمادگی یکی از راه‌ها این است که این مناسک و رویدادها را برگزار کند و در طول سال‌های تحصیلی و مناسبت‌ها که برگزار می‌کند، راه مبارزه را همچنان استمرار دهد و آموزش دهد.

* پیام رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور به مناسبت روز دانش‌آموز

همچنین در پیام ناصر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور به مناسبت 13 آبان و روز دانش‌آموز آمده است: یوم الله سیزده آبان حماسه، ایثار و فداکاری دانش‌آموزان عزیزمان است.

این روز باشکوه بدین سبب روز دانش‌آموز نامگذاری شد تا خاطره فرزندان دلیر انقلاب اسلامی برای همیشه جاویدان بماند و درسی فراموش نشدنی برای تمام دانش‌آموزان در سراسر گیتی باشد تا ابرقدرت‌ها و چپاولگران ببین المللی به مبارزه بی‌امان بپردازند و عزت را بر زندگی ذلت‌بار ترجیح دهند.

اینجانب این روز تاریخی را به نمایندگی از خیرین سراسر کشور به دانش آموزان عزیز که آینده‌سازان ایران اسلامی هستند تبریک و تهنیت عرض نموده و از خداوند منان توفیق روز افزون رابرای همگان مسألت می‌نمایم.
 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول