اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اجرای طرح ورزش فراگیر معلولان روستایی در 3 استان

رئیس گروه CBR بهزیستی از اجرای طرح ورزش فراگیر معلولان روستایی در سه استان خبر داد و گفت: به زودی این طرح در سایر استان‌ها نیز اجرایی می‌شود.

اجرای طرح ورزش فراگیر معلولان روستایی در 3 استان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محسن ایروانی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به خدمات بهزیستی در بخش CBR اظهار کرد: ورزش فراگیر معلولان روستایی نیز از جمله طرح‌های جدید در برنامه CBR است.

رئیس گروه CBR بهزیستی گفت: این طرح ابتدا در سه استان هرمزگان، خراسان رضوی و سیستان بلوچستان اجرا خواهد شد و در آینده نزدیک در سایر استان‌ها اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح ورزش فراگیر معلولان روستایی شامل سه مرحله اجرایی است، گفت: هدف مرحله نخست ظرفیت سازی و شبکه سازی است که تسهیل‌گران CBR آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند و در مرحله بعد به مدت سه ماه افراد دارای معلولیت را آموزش و تمرین می‌دهند و در نهایت جشنواره‌ای به صورت رقابتی بین معلولان در رشته‌های مشخص برگزار می‌شود.

ایروانی از پوشش ۵۰۰ هزار نفری در طرح مبتنی بر جامعه در روستاهای کشور با معلولیت متوسط به بالا خبر داد و گفت: ۹۷ درصد از روستاهای کشور از خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه بهره‌مند می‌شوند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان نیز با اشاره به اقدامات صورت گرفته در استان در راستای حمایت از معلولان گفت: در زمینه تفاهم‌نامه‌ منعقده بین سازمان بهزیستی با سازمان بسیح سازندگی کشور در ارتباط با مناسب سازی واحدهای مسکونی معلولین و کمک به اجرای این طرح  سهم استان حدود 200 واحد مسکونی است.

فرهاد میرزایی گفت: بخشی از اعتبارات از طریق تسهیلات پرداختی به متقاضیان و بخشی از طریق کمک بلاعوض بهزیستی که در اختیار افراد قرار می‌گیرد، تامین می‌شود و مابه‌التفاوت مورد نیاز برای تکمیل پروژه‌ها با کمک گروه‌های جهادی و استفاده از ظرفیت خیرین توسط بسیج سازندگی اجرایی خواهد شد.

لازم به ذکر است، خدماتی که در برنامه CBR به افراد دارای معلولیت ارائه می‌شود در راستای پنج مؤلفه ماتریس CBR یعنی سلامت، اجتماعی، آموزش امرار معاش و توانمندسازی است.

گفتنی است، در حال حاضر طرح مشترک ورزش و بازی‌های بومی محلی فراگیر در روستاهای کشور از طریق توانبخشی مبتنی بر جامعه در سه استان هرمزگان، خراسان رضوی و سیستان بلوچستان در حال اجراست و در آینده نزدیک در سایر استان‌ها از جمله زنجان اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/73005/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول