اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان در اراک برگزار شد

مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان در اراک هم‌زمان با سراسر کشور رأس ساعت ۹:۳۰ دقیقه امروز آغاز شد.

مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان در اراک برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان صبح امروز با حضور اقشار مختلف مردم از جمله دانش‌آموزان و جمعی از مسئولان در اراک آغاز شد. 

در راهپیمایی اراک که از میدان سرداران آغاز و به سمت مصلی بیت‌المقدس در جریان است، جمعی از  خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، مردم شهیدپرور و ولایتمدار اراک و دانش‌آموزان و دانشجویان حضور دارند.

دانش‌آموزان و دانشجویان پس از راهپیمایی در مصلی بیت المقدس اراک گرد هم آمدند و با سردادن شعار مرگ بر آمریکا انزجار خویش را علیه استکبار جهانی اعلام کردند.

 یوم الله 13  آبان که به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در تقویم جمهوری اسلامی ایران ثبت شده است، سالروز سه رویداد مهم تاریخ معاصر کشور یعنی سالروز تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه، سالروز به شهادت رسیدن دانش‌آموزان در جریان مبارزه با رژیم ستمشاهی در سال 1357 و سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام (ره) در سال 1358 است.

سیزدهم آبان 1358 بود که دانشجویان انقلابی دانشگاه تهران برای اعتراض به توطئه‌های خصمانه آمریکا، سفارت آن را به عنوان لانه جاسوسی تسخیر کردند، اتفاقاتی همچون وقایع 13 آبان، سرآغازی برای مبارزه ملت بزرگ ایران با استکباری جهانی است، هرچند در این مسیر پرپیچ و خم برای رسیدن به اهداف خود هزینه‌های سنگینی پرداختند اما آنها از هدف خود دست نکشیدند و هر روز پرشورتر از گذشته در راستای اهداف نظام، انقلاب و رهبری گام بر‌می‌دارند.

مردم استکبارستیز ایران در طول 40 سال گذشته با آگاهی و هوشیاری تمام و تحت ولایت مقام معظم رهبری با اقدامات شورانگیز خود توطئه‌های دشمنان را خنثی و هر بار پایبندی خود به اهداف والای اسلام و انقلاب را پررنگ‌تر از گذشته نشان دادند، این اتحاد و همبستگی سبب شد ایران اسلامی در برابر توطئه‌های دشمنان بایستد و در راستای خوداتکایی، پیشرفت و تعالی، دستیابی به فناوری‌های جدید و... گام‌های بلند و چشمگیری بردارد.

امروز نیز مردم بزرگ استان مرکزی در شهرستان‌های مختلف به‌صورت همزمان با سراسر کشور به مناسبت 13 آبان ماه برای اعلام انزجار خود از استکبار جهانی به میدان آمدند و شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سردادند.

وعده دیدار مردم شهرستان‌های اراک در میدان سرداران ـ مصلای بیت‌المقدس، ساوه ـ میدان غدیر، میدان فلسطین، مصلی امام خمینی‌(ره)، خمین ـ میدان پانزده خرداد به سمت بیت قدیمی حضرت امام خمینی(ره)، شازند ـ میدان نماز، میدان امام خمینی(ره) مقابل مصلا، محلات ـ میدان استقلال به سمت میدان حاج آقا مصطفی، میدان چنار، میدان نماز  بود.

مردم شهرستان‌های زرندیه ـ در میدان شهرداری مامونیه، خیابان امام خمینی(ره) میدان امام حسین، فراهان ـ در مقابل گلزار شهدای گمنام، بلوار شهید چمران، میدان قائم مقام، خیابان امام خمینی (ره) مسجد جامع فرمهین، دلیجان ـ در چهارراه شهید عسگریان( تقاطع خیابان شهید بهشتی و طالقانی) خیابان طالقانی، بوستان فجر، کمیجان ـ در میدان شهرداری، خیابان معلم، میدان معلم، خیابان امام خمینی(ره) چهار راه مهدیه، خیابان انقلاب، مسجد صاحب الزمان(عج) برای اعلام انزجاز خود از دشمنان همیشگی ایران گرد هم آمدند.

مردم شهرستان آشتیان  در گلزار شهدای گمنام، بلوار امام خمینی(ره) خیابان استقلال، میدان آزادی، تفرش ـ در دو  مسیرمیدان امام خمینی(ره) میدان باغ ملی، میدان آزادی، مصلای ولایت و چهارراه مدرس، میدان بهشتی، میدان آزادی، مصلای ولایت، خنداب، میدان طبیعت، خیابان آیت الله غفاری، میدان حر، خیابان امام حسین(ع)، میدان امام حسین(ع)، امامزاده محمد مسعود(ع) برای مرگ فرستادن به دشمنان نظام و انقلاب تجمع کردند.

یک بار دیگر مردم همیشه در صحنه استان مرکزی از اقشار مختلف طلاب، دانش‌آموزان، دانشجویان، بسیجیان، ورزشکاران و... در نقاط مختلف برای تجدید پیمان با شهدا و ولی فقیه خود پا به میدان گذاشتند تا به دشمنان کینه‌ورز ایران اسلامی بگویند همیشه برای حمایت از نظام، انقلاب در صحنه هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول