اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

40 سالگی اخراج آمریکا از ایران باید گرامی داشته شود

فرمانده سپاه ناحیه همدان با اشاره به رویداد مهم ۱۳ آبان و تسخیر لانه جاسوسی گفت: ۴۰ سال از اخراج آمریکا از ایران می گذرد و باید این رویداد مهم و فرصت مغتنم را همواره گرامی داشت.

40 سالگی اخراج آمریکا از ایران باید گرامی داشته شود

علی بقایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: ۱۳ آبان در تاریخ ملت ما دارای سه مناسبت مهم است که شامل تبعید امام به ترکیه در سال ۴۳ به دلیل اعتراض به قانون کاپیتولاسیون و تظاهرات مردم و کشتار آنها توسط مزدوران پهلوی، کشتار دانش‌آموزان در سال ۵۷ مقابل دانشگاه تهران و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال ۵۸ است.

وی افزود: مناسبتی که از یک نگاه حائز اهمیت است، تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان است که انقلاب دومی بود که در آن دست استکبار جهانی برای همیشه از کشور ایران کوتاه شد.

فرمانده سپاه ناحیه همدان تاکید کرد: اکنون ۴۰ سال از اخراج آمریکا از ایران می‌گذرد و این برای کشور ما یک فرصت مغتنم است که باید  آن را گرامی بداریم زیرا این پیروزی اختصاص به همه آحاد ملت دارد.

وی با بیان اینکه در این واقعه دستاوردهای عظیمی عاید کشور شد به تبعید امام(ره) به ترکیه در اعتراض به کاپیتولاسیون و اعتراض مردمی و کشتار آنها توسط رژیم منحوس پهلوی اشاره کرد و گفت: طبق این قانون اگر کسی از آمریکایی‌ها و مزدوران آمریکایی در کشور ما جرمی مرتکب می‌شدند حق مواخذه او را نداشتیم ولی آن‌ها می توانستند از ما بازخواست کنند.

بقایی افزود: عزتی که امروز امام راحل به ما دادند و به خاطر آن ۱۴ سال تبعید و دوری از وطن را تحمل کردند را باید قدر آن دانست و این مشی عزتمندی را ادامه داد.

وی به نقش مهم قشر جوان و نوجوان در پیروزی‌ انقلاب و استمرار آن اشاره کرد و گفت: به فرموده شهید بهشتی که دانشجو موذن جامعه است و اگر خواب بماند نماز مردم قضا می‌شود، پس باید این قشر مهم و اثرگذار با حفظ همان نگاه آرمان‌گرایانه و روشنگر دستاوردهای انقلاب اسلامی را تبیین و حفظ کنند.

انتهای پیام/ 3140/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول