اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

مستند «پایان بازی» رونمایی شد/ تصویری از افول همه جانبه آمریکا

مجموعه مستند «پایان بازی» (یک رویا، یک امپراطوری، یک فروپاشی) به کارگردانی سیدحامد قاسمی رونمایی شد.

مستند «پایان بازی» رونمایی شد/ تصویری از افول همه جانبه آمریکا

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، مراسم رونمایی از مجموعه مستند «پایان بازی» بعد از ظهر امروز - یکشنبه 11 آبان- در مرکز بسیج صداوسیما برگزار شد.

سید حامد قاسمی کارگردان این مستند در آیین رونمایی از پایان بازی گفت: آمریکایی‌ها به کمک فناوری و رسانه یک تصویری از کشور خود ارائه داده اند که حتی برخی از دوستان ارزشی هم حب زندگی در آنجا را دارند. ما خواستیم در مستند مان نشان دهیم این قدرت بزرگ در حال افول و فروپاشی است.

وی افزود: ما با استناد به مسائل علمی و از زبان اندیشمندان این روال رو به زوال را روایت کردیم.کار تحقیقاتی مستند از ماه دی پارسال آغاز شد و تا اردیبهشت ۹۸ مشغول تحقیق بودیم. از اردیبهشت تا تیر متن اثر را می‌نوشتیم. فرآیند تولید هم حدود دو ماه طول کشید. ما ۷۰۰ گیگابایت مرور اینترنتی و بیش از ۲۰۰ گیگا بایت پژوهش در ویدئو‌های مختلف داشتیم.

وی گفت: ما باید قطعات فروپاشی‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را در کنار هم قرار می‌دادیم و روایت می‌کردیم تا حق مطلب ادا شود. البته این موضوع جای کار زیادی دارد و می‌توان تا مدت‌ها به آن پرداخت. تلاش کردیم اثری تولید کنیم که از روزنامه نگاری فاصله بگیریم ما اغلب در برنامه‌ها و خبر به شکلی به مسائل آمریکا می‌پردازیم که مخاطب پس می‌زند، ما تلاش کردیم مستند «پایان بازی» بالا‌ترین سطح باور پذیری را داشته باشد.

نادری استاد دانشگاه نیز در این مراسم درباره مستند «پایان بازی» گفت: این مستند بسیار کار خوبی است هم به لحاظ فنی و هم به لحاظ محتوایی کار زیبایی است. روزی آمریکا که مظهر همه خوبی‌ها بود در حال گذران روزگار بود، اما رفته رفته رو به افول است. مستند مبنای علمی دارد.

وی گفت: آمریکا مرحله‌ای را طی کرد و رؤیایی که آمریکا در سر داشت از قرن ۱۹ به بعد مطرح شد. به آمریکا سرزمین فرصت‌ها گفته می‌شد و این سر آغاز شکل گیری ایده رؤیای آمریکایی بود.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها بعد از جنگ جهانی دوم سرزمینی را به عنوان سرزمین فرصت‌ها با سود جویی از کشور‌های دیگر به وجود آوردند، اما اکنون روند حرکت آمریکا فرق کرده و رو به افول است. این مستند توانسته ابعاد مختلف فروپاشی آمریکا را به تصویر بکشد.
حسن عباسی نیز در این مراسم اظهارداشت: مستند پایان بازی با پژوهشی عمیق افول همه جانبه امریکا را به تصویر کشیده است.

حسن عباسی در مراسم رونمایی از مستند پایان بازی گفت هژمون و دامنیون واژه هایی دو قلو هستند.افول هژمونی آمریکا یعنی همه ابعاد آمریکا با چالش مواجه شده است. این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد مرز بدهی آمریکا از مرز 23 تریلیون دلار عبور کرده است.

وی افزود: اقتصاد آمریکا 4 تریلیون دلار در آمد دارد. امروز اقتصاد جهان با 70 تریلیون دلار بدهی دچار یک شوک عظیم شده است و پایان بازی رقم خورده است.عوامل این مستند با پژوهش گسترده و عمیقی که داشتند توانسته اند ابعاد مختلف افول آمریکا را به نمایش بگذارند.

بنابر این گزارش، مستند «پایان بازی» چهره واقعی زندگی در آمریکا و وضعیت معیشتی مردم این کشور را متفاوت از رویای آمریکایی به تصویر کشیده شده در سینمای هالیوود را به نمایش می‌گذارد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول