اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

چهار داروی پروبیوتیک نسل جدید در پارک فناوری پردیس رونمایی شد

۴ داروی پروبیوتیک نسل جدید دارویی امروز در پارک فناوری پردیس با حضور معاون علمی و فناوری ریس جمهور و معاون وزیر بهداشت و معاون سازمان غذا و دارو کشور رونمایی شد.

چهار داروی پروبیوتیک نسل جدید در پارک فناوری پردیس رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از پردیس، امروز یکشنبه از ۴ داروی پروبیوتیک در پارک فناوری پردیس با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و معاون وزیر بهداشت و معاون سازمان غذا و دارو کشور رونمایی شد.

در این مراسم معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: خروج فارغ‌التحصیلان رشته داروسازی از کشور به‌واسطه پیشرفت‌های این حوزه بسیار پایین است و اتفاقاتی که در صنعت دارویی کشور افتاده مدیون زحمات سازمان غذا و دارو  هستیم و اگر چنین سازمانی را در برخی وزارتخانه‌های کشور مثل صنعت نفت داشتیم، شاهد رشد این صنایع بودیم.

وی با بیان اینکه خروج تحصیل‌کرده‌های رشته داروسازی از کشور پایین است، گفت: حوزه پروبیوتیک و تولید دارو و فرآورده‌های مربوط به آن در آینده رقیب زیاد خواهد داشت.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تأکید کرد: واردات ما در حوزه پروبیوتیک زیاد است، در حوزه پروبیوتیک دارویی، دامی و صنایع غذایی وابستگی زیادی داریم بنابراین حوزه‌ای بکر است و اگر وارد صنایع غذایی شود رقم بالایی از واردات ما را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

در این مراسم سحر بهمنی مدیرعامل شرکت زیست تخمیر که یکی از شرکت‌های تولیدکننده این داروها است، اظهار کرد: فرآورده‌های پروبیوتیک، فرآورده‌هایی هستند که بیش از 10 سال است وارد بازار کشور و سیستم سلامت شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه از پروبیوتیک‌ها علاوه بر سیستم گوارشی در بیماری‌های نقص ایمنی و آلرژیک می‌توان استفاده کرد، افزود:  پروبیوتیک‌ها برای سلامت سیستم بدن مورد استفاده قرار می‌گیرند، از این فرآورده‌ها می‌توان برای بیماری‌های مربوط به دستگاه گوارش، مخاط دهان، دستگاه تنفس فوقانی، زخم معده در بزرگسالان و کودکان و غیره استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت زیست تخمیر با بیان اینکه توانستیم این فرآورده‌ها را در کشور بومی‌سازی کنیم، افزود: در حال حاضر نمونه‌های موجود در کشور از قیمت بالایی برخوردار هستند اما ما توانستیم آن‌ها را در این شرکت تولید کنیم.

به گزارش فارس، پروبیوتیک یکی از دستاوردهای مهمی است که دانشمندان در سال‌های اخیر از آن استفاده می‌کنند و شرکت دانش‌بنیان زیست تخمیر اولین تولیدکننده محصولات پروبیوتیکی در ایران می‌باشد که به تولید آن پرداخت.

باتوجه به شیوع بالای هلیکوباکتر در جوامع انسانی و کشور ایران یک شرکت با نام زیست تخمیر با همکاری شرکت دیگری به نام بنیان سلامت کسری موفق به دستیابی  تکنولوژی نوین برای کاهش جمعیت هلیکوباکترپیلوری معده شده است و محصول پایلوشات را با مشخصات زیر وارد بازار کردند.

فَمی لاکت توپلاس کپسول سین بیوتیک (پروبیوتیک+پری بیوتیک) با اثربخشی بالا برای نوجوانان و بزرگسالان ترکیب اصلی پایلوشات لاکتوباسیلوس روتری غیر زنده می‌باشد؛ روشی طبیعی برای کاهش هلیکوباکترپیلوری است؛ تحت تاثیر مصرف آنتی بیوتیک و شرایط محیطی معده قرار نمی‌گیرد.

ژری لاکت توپلاس کپسول سین بیوتیک (پروبیوتیک+پری بیوتیک) با اثربخشی بالا برای سالمندان و لاکتوگام قرص مکیدنی پروبیوتیک برای حفظ سلامتی دهان، دندان، گلو و گوش است.

انتهای پیام/ی/د/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول