اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

آبگرفتگی معابر تنها عارضه قابل توجه در گنبدکاووس/ احتمال طغیان اترک در صورت تداوم بارش‌ها در خراسان‌شمالی

بارش‌های ناگهانی روز گذشته در استان گلستان که در اقصی نقاط استان شکل گرفته بود در شهرستان گنبدکاووس خسارت چندانی به بار نیاورد.

آبگرفتگی معابر تنها عارضه قابل توجه در گنبدکاووس/ احتمال طغیان اترک در صورت تداوم بارش‌ها در خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، شب گذشته و امروز بارش‌های پاییزی باران در استان گلستان که در اقصی نقاط این منطقه و در شهرستان‌های مختلف شکل گرفته بود موجب شد تا به برخی از راه‌های روستایی و شهری، جاده‌ها، زیرساخت‌ها و اماکن مختلف آسیب وارد کند که به همین منظور با هدف بررسی خسارات احتمالی بارندگی‌های اخیر در شهرستان گنبدکاووس با مسؤولان این شهرستان گفت و کرده‌ایم:

آب گرفتگی معابر مهمترین اثر بارندگی‌های پائیزی

معاون عمرانی فرماندار ویژه گنبدکاووس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس با اشاره به اینکه بارش‌های شب گذشته که تا حوالی صبح نیز ادامه داشته است خسارت مالی و جانی در سطح شهر گنبدکاووس به بار نیاورده است، اظهار کرد: از روزهای قبل تمهیدات لازم برای مدیریت این موضوع در شهرستان به ویژه در ستاد مدیریت بحران اندیشیده شده بود.

محمدجان پاشی‌زاده با بیان اینکه تنها عارضه قابل ذکر در گنبدکاووس همچون بارندگی‌های اخیر آبگرفتگی برخی معابر است، افزود: بخشی از این آبگرفتگی‌ها به دلیل بالا بودن آب‌های سطحی و عدم هدایت آب در کانال‌های موجود بوده، بخشی به عدم تناسب قطر کانال‌ها در خیابان‌های بزرگ است و برخی نیز به دلیل تخریب و یا رسوب کانال‌ها در سیلاب اخیر بوده است.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری با حمایت فرمانداری و تزریق اعتبار از سوی کمیته برنامه‌ریزی در حال مرمت کانال‌ها و رفع مشکل در محل‌های معمول آبگرفتگی است، خاطرنشان کرد: با تلاش شهرداری و جایگزین کردن لوله‌ها و اصلاح کانال‌های هدایت آب‌های سطحی، نسبت به یکی دو ماه قبل تعداد محل‌های دچار آبگرفتگی شده بسیار کم شده است.

لزوم لایروبی رودخانه‌های گنبدکاووس/ آسیبی به بخش مرکزی وارد نشده است

بخشدار مرکزی گنبدکاووس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس با اشاره به اینکه در روزهای گذشته نکات لازم برای پیشگیری از بروز آسیب و خطرات احتمالی بعد از بارش‌ها را به روستاهای تحت پوشش گوشزد کرده بودیم، اظهار کرد: به لطف خدا در بخش مرکزی گنبدکاووس از بابت خسارت ناشی از بارش‌های امروز و شب گذشته هیچ گزارشی دریافت نشده است.

رضا باقری بر ضرورت پیگیری‌های لازم برای لایروبی رودخانه‌های شهرستان گنبدکاووس تاکید کرد و گفت: با توجه به رسوب‌های ایجاد شده بعد از سیلاب ابتدای سال و مسدود شدن برخی کانال‌های انحرافی آب لازم است هرچه سریع‌تر این موضوع مورد توجه قرار بگیرد.

وی از آمادگی بخشداری مرکزی گنبدکاووس برای مقابله با حوادث فصل زمستان خبر داد و تصریح کرد: با همکاری، همدلی تمامی دهیاران، اعضای شوراهای روستاها و مردم عزیز با تمام توان خود برای پیشگیری از بروز حوادث به ویژه در فصل زمستان تلاش خواهیم کرد.

دیواره‌های رودخانه اترک آسیب‌دیده و در حال مرمت است

بخشدار بخش داشلی‌برون در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس با اشاره به اینکه بارندگی‌ها در این بخش که منطقه‌ای بیابانی و نیمه بیابانی است قابل توجه نبوده است، ادامه داد: الحمدالله اتفاق خاصی در این بخش رخ نداده و خسارتی به افراد، منازل و زمین‌های کشاورزی نیز وارد نشده است.

حاجی نظر شیرمحمدلی با بیان اینکه به همه دهیاران از روزهای گذشته احتمال بارش‌های شدید باران و سیلاب هشدار داده شده بود، افزود: تمهیدات لازم برای برخورد مناسب با خطرات احتمالی توسط دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای بخش داشلی‌برون اندیشیده شده بود.

وی با هشدار نسبت به طغیان رودخانه اترک در صورت تداوم بارندگی‌های شدید در استان خراسان‌شمالی، گفت: دیواره رودخانه اترک در بخش مرزی داشلی‌برون در سیلاب ابتدای سال دچار خسارت و آسیب شده که در حال مرمت است.

 

انتهای پیام/83014/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول