اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

وقف می‌تواند منشاء تحولات اقتصادی و رونق تولید باشد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: در صورتی که وقف؛ این سرمایه عظیم انسانی در اختیار تولید قرار گیرد می‌تواند تحولات اقتصادی را در جامعه بدنبال داشته باشد.

وقف می‌تواند منشاء تحولات اقتصادی و رونق تولید باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده ظهر امروز در همایش یاوران وقف در بندرعباس با اشاره به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری با عنوان حمایت از رونق تولید اظهار داشت: در صورتی که وقف؛ این سرمایه عظیم انسانی در اختیار تولید قرار گیرد؛ می‌تواند تحولات اقتصادی را در جامعه بدنبال داشته باشد.

وی بابیان اینکه واقف در بستر تاریخ و برای ابدیت ماندگار می‌شود؛ افزود: رسانه‌ها، روحانیون و ائمه جمعه و جماعات بایستی فرهنگ وقف به عنوان صدقه جاریه و احسان ماندگار را در بستر جامعه مطابق با نیازهای روز نهادینه کنند.

عبادی زاده از وقف به عنوان پشتوانه سایر ارزش‌های الهی نام برد و وقف را در تحولات فرهنگی واجتماعی جامعه، تزکیه نفس،کاهش فاصله‌های طبقاتی و معنادار کردن عدالت  و شکوفایی روح تعهد جمعی و بسترسازی برای ارزش‌های دینی بسیار اثرگذار خواند.

امام جمعه بندرعباس بر احیای فرهنگ وقف از طریق طرح های سرمایه گذاری در درون و برون سازمان اوقاف، راه اندازی کتابخانه تخصصی وقف جهت استفاده پژوهشگران، دانشجویان و روحانیون تاکید کرد و گفت: دانشجوایان تحصیلات تکمیلی می‌توانند برای گشودن گره‌های حوزه وقف، پایان نامه های خود را نیز به این حوزه اختصاص دهند.

وی خواستار راه‌اندازی پایگاه اطلاع رسانی جامع جهت ارتباط بیشتر بین مردم و حوزه وقف شد تا بصیرت و آگاهی مردم نسبت به وقف افزایش یابد.

عبادی زاده وقف و اوقاف را حوزه‌ای تخصصی خواند و گفت: بایستی نیروهای متخصص وارد اوقاف شوند و شاغلان این بخش نیاز به آموزش‌های ضمن خدمت و... دارند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان پیشنهاد کرد: صندوق‌های قرض الحسنه وقفی جهت بهره‌مندی مردم از تسهیلات بدون سود راه‌اندازی شود تا اوقاف سهمی در ترویج پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه  بانگاه خیرخواهانه و بدون سود داشته باشد که تحقق آن در آشنایی بیشتر اقشار مختلف با وقف اثرگذار است.

وی افزود: بایستی بازتعریف جدیدی از وقف در گام دوم انقلاب داشته باشیم تا وقف در رونق تولید، تکامل اجتماعی، دمیدن روح همدلی و رویش وقف‌های جدید در جامعه موثر باشد.

انتهای پیام/88030

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول