اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

آماده‌باش مدیریت بحران گلوگاه/ خسارت‌های باران و سیل‌ گلوگاه در حال جمع‌بندی است + فیلم و عکس

بارش باران پاییزی در مازندران، این استان رنگارنگ پاییز، دیگر برای ما عاشقانه نیست و خسارت‌های ریز و درشت ناشی از بارش باران در سال‌های اخیر، تنها رنگی از گل و لای در دهنمان تداعی می‌کند و دیگر پاییز و باران برای ما رنگارنگ نیست.

آماده‌باش مدیریت بحران گلوگاه/ خسارت‌های باران و سیل‌ گلوگاه در حال جمع‌بندی است + فیلم و عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق مازندران، باران برای ما از کودکی همواره شادی و هیاهو و بازی داشته است و بعدها که بزرگ‌تر شدیم و خواندن و نوشتن آموختیم همیشه این شعر بود که با باران زمزمه می‌شد: " باز باران با ترانه میخورد بر بام خانه" این ترانه اما این سال‌ها ترانه و آواز خوشی برای مردم ما در شهرهای و روستاهای شهر و دیارمان نیست.

هنوز خسارت سیل سال گذشته و اوایل سال جدید در استان مازندران، گلستان، فارس و برخی از استان‌های دیگر کشورمان به خوبی در یادمان هست؛ سیلی که موجب کشته شدن بسیاری از هموطنان و خسارت جدی به نقاط شهری و روستایی شده است.

و البته مازندران و مردم شرق مازندران هیچ‌گاه سیل سال 78 در نکا و سیل سال 90  و سال‌های بعد از آن در بهشهر و کشته شدن تعدادی از هم‌وطنان ما را فراموش نمی‌کنند و باران همیشه برای ما زنگ هشداری برای آماده‌باش کامل است.

 

و حالا در اوایل دومین ماه از فصل پاییز در آبان ماه پاییزی دوباره شاهد بارندگی، جاری شدن سیل و خسارت‌های ریز و درشتی هستیم که از گوشه و کنار شهر و دیارمان شنیده می‌شود.

بارش باران پاییزی در مازندران، این استان رنگارنگ این فصل از سال، دیگر برای ما عاشقانه نیست و خسارت‌های ریز و درشت ناشی از بارش باران در سال‌های اخیر، تنها رنگی از گل و لای در دهنمان تداعی می‌کند و دیگر پاییز و باران برای ما رنگارنگ نیست.

پاییز همواره برای ما فصلی پر از رنگ‌های باورنکردنی است؛ اما در سال‌های اخیر پاییز برای ما تنها رنگ گل و لایی را دارد که شهر و دیار و منازل هموطنان مان را در برگرفته است.

 

سیل در شرق مازندران از شب گذشته آغاز شده است و در این بین همراه با بارش باران شاهد روان شدن گل و لای و چوب و سرشاخه‌های فراوان بوده‌ایم.

در این بین اگر چه شاهد مسدودی جاده سراسری و اصلی مازندارن به گلستان در محور بهشهر به گلوگاه هستیم و تا حدودی بازگشایی جاده به صورت موقت در یک لاین انجام شده است؛ اما دردناک‌تر از همه، مفقودی بانوی سالمند لمراسکی در بارش و سیل اخیر است که هیچ اطلاعی از سرنوشتش نیست.

سیل از شب گذشته در نقاط مختلف شهری و روستایی شرق مازندران آغاز شده است و اگر چه نعمتی برای ماست؛ اما در برخی از موارد شاید رعایت نکردن برخی از نکات ایمنی و مدیریت بحران موجب ایجاد خسارت‌های جبران ناپذیر شده است.

مفقودی بانوی سالمند گلوگاهی در کنار همه خسارت‌های وارد شده در سیل اخیر از خبرهای ناگواری است که تاکنون و در زمان مخابره این خبر هیچ اطلاعی از وی در دست نیست.

 

 

معاون فرماندار گلوگاه با تایید خبر مفقودی این بانوی سالمند گفت: براساس گزارشی که اعلام شده است این بانوی سالمند از اهالی روستای لمراسک است و هیچ اطلاعی تا این زمان از ایشان در اختیار نیست.

یاسر جعفری‌خورشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شرق مازندران اظهار کرد: مدیریت بحران گلوگاه در آماده باش کامل است و تلاش برای مهار سیل در نواحی مختلف در دست اقدام است و تاکنون میزان خسارت دقیق از سیل اعلام نشده است.

 

وی همچنین با اشاره به بازگشایی موقت مسیر و محور مازندران به گلستان از محور بهشهر به گلوگاه افزود: تلاش برای بازگشایی کل مسیر ادامه دارد اما وجود گل و لای و وجود چوب و سرشاخه در جاده کار را کمی دشوار کرده است که در حال انجام کار هستیم.

معاون فرماندار گلوگاه با اشاره به تعطیلی تمام مدارس گلوگاه گفت: براثر سیل و جاری شدن آن در مناطق مختلف، تمامی مدارس شهرستان گلوگاه امروز یکشنبه تعطیل است.

 

 

 

 

 

 

به گزارش فارس، بارش باران شدید در نقاط مختلف شرق مازندران و به خصوص در گلوگاه خسارت‌های فراوانی داشته است که اگر چه جمع‌بندی خسارت تاکنون انجام نشده و مسؤولان در حال بازدید از میزان خسارت و برآورد اولیه هستند؛ اما برخی از عکس‌ها و فیلم‌ها بیانگر عمق خسارت ایجاد شده در بارش باران و جاری شدن سیل اخیر است.

انتهای پیام/86002/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول