اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

خالد مشعل: معامله قرن ساخت عرب‌هاست که از دهان آمریکا مطرح شده است

رئیس سابق دفتر سیاسی حماس طرح موسوم به «معامله قرن» را ساخته و پرداخته برخی کشورهای عربی دانست که از زبان آمریکا بیان می‌شود.

خالد مشعل: معامله قرن ساخت عرب‌هاست که از دهان آمریکا مطرح شده است

به گزارش گروه بین‎‌الملل خبرگزاری فارس، «خالد مشعل» رئیس سابق دفتر سیاسی حماس در گفت‌وگویی در حاشیه کنفرانس «پیشگامان مسجدالاقصی» در استانبول ترکیه به موضوعات مختلف مربوط به فسلطین پرداخت.

معامله قرن

مشعل گفت: «معامله قرن» ساخت عرب‌هاست که در دهان آمریکا گذاشته شده است، اما برخی از کسانی که وعده فراهم کردن پوشش عربی برای این طرح را داده بودند شکست خوردند و بعضی دیگر عقب نشستند.

وی ادامه داد: ما اختلافاتی فلسطینی داریم اما بر سر مردود دانستن معامله قرن اجماع داریم و این طرح بدون موافقت فلسطینی موفق نخواهد شد؛ خسارت‌هایی به خاطر این طرح دیده می‌شود که از جمله آنها دادن جولان به اسرائیل، انتقال سفارت آمریکا به قدس و قطع کمک‌ها به آنرواست اما اصل قضیه هیچ تغییری نکرده است.

عادی‌سازی روابط

وی عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محدود به چند کشور دانست و گفت، موضوع تأسف‌آورتر بحث عادی‌سازی روابط از دروازه مسابقات ورزشی است.

مقاومت و جنگ علیه غزه

مشعل گفت، مقاومت توانسته معادله قدرت را تحکیم ببخشید و جنگ علیه غزه را به فاجعه‌ای برای «اسرائیل» تبدیل کند.

وی ادامه داد، وجود اراده مبارزه و شایستگی مجاهدان در غزه مانع از به راه افتادن جنگ علیه آن می‌شود.

مشعل سپس تصریح کرد:  ما خواهان جنگ نیستیم، ما مقاومتی هستیم که می‌خواهیم سرزمین فلسطین را آزاد کنیم.

وظیفه ملت‌ها در برابر فلسطین

مشعل از جمله وظایف ملت‌ها در برابر مسأله فلسطین را حمایت همه جانبه از فلسطین در زمینه مالی و تسلیحاتی و غیره، مقاومت در برابر عادی‌سازی روابط و شکست آن، بیداری نسبت به مسأله فلسطین و تحت پیگرد قرار دادن اسرائیل در صحنه بین‌المللی دانست.

یازدهمین دوره کنفرانس «پیشگامان مسجدالاقصی» جمعه هفته گذشته (10 آبان) تحت شعار «با هم علیه معامله قرن و عادی‌سازی روابط» در استانبول ترکیه آغاز به کار کرد .

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در سخنرانی خود (از طریق ویدئو کنفرانس) اعلام کرد، خطر معامله قرن فقط قدس و فلسطین را تهدید نمی‌کند بلکه شامل کل منطقه می‌شود و مقابله با آن وحدت همه را می‌طلبد (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول