اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

لایروبی 500 نهر در اصفهان ضروری است/ کنایه عضو شورای شهر به «خانه»‌های جدید

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بنا بر پیش‌بینی‌های اداره کل هواشناسی، ماه‌های پر بارشی را پیش‌ رو خواهیم داشت، مدیریت شهری باید نسبت به لایروبی حدود 500 نهر در سطح شهر اقدام کند تا از خسارات ناشی از بارش باران جلوگیری شود.

لایروبی 500 نهر در اصفهان ضروری است/ کنایه عضو شورای شهر به «خانه»‌های جدید

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا نصر اصفهانی صبح امروز در صدمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: آموزش حقوق شهروندی از وظایف مدیریت شهری است، در همین راستا مقرر شد محتواهای آموزشی با عنوان کتاب شهر به صورت آزمایشی در با همکاری اداره آموزش و پرورش در مدارس سطح شهر اصفهان آموزش داده شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: آموزش این مفاهیم در سنین کودکی بسیار اثر گذارتر از هزینه برای رعایت قوانین در سنین بالاتر است، بر همین اساس باید آموزش کتاب شهر از کلاس اول ابتدایی انجام شود.

وی با اشاره به نقش آمار در برنامه‌ریزی شهری پیگیری اجرای طرح رصدخانه شهری را خواستار شد و عنوان کرد: طبق عبارت «العلم سلطان»، باید با استفاده از دانش و فناوری‌های نوین هزینه‌های اجرای برنامه در مدیریت شهری را کاهش داد.

نصر افزود: مدیریت شهری باید برای آسفالت معابر برنامه‌ریزی جدی داشته باشد چرا که بنا بر پیش‌بینی‌های اداره کل هواشناسی ماه‌های پربارشی را پیش‌رو خواهیم داشت و باید نسبت به لایروبی حدود 500 نهر در سطح شهر اقدام کرد تا از خسارات ناشی از بارش باران جلوگیری شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با یادآوری بازگرداندن کیف‌های پول مردم که از سوی پاکبانان شهر به صاحبان آن‌ها گفت: تأکید داریم تا شهرداری نسبت به ساخت تندیس پاکبانان پاک‌دست به عنوان نماد چهار پارکبان شهر اصفهان اقدام کند.

کنایه عضو شورا به «خانه»‌های جدید

اصغر برشان عضو شورا نیز در تذکری عنوان کرد: با توجه به فرارسیدن فصل سرما و اهمیت مضاعف آلودگی هوا لازم است تا پلیس راهور برخورد جدی با کسانی که بدون معاینه فنی در سطح شهر تردد می‌کنند انجام دهد.

عباسعلی جوادی دیگر عضو شورای شهر نیز با طرح این سؤال که آیا خانه‌های ریاضی، فیزیک و مشروطه کارایی لازم را داشته‌اند، عنوان کرد: اگر قرار باشد هر شهردار بنا به تخصص خودش خانه‌ای بنا کند باید به زودی منتظر خانه‌های پزشک، دامپزشک و روانپزشک در شهر باشیم.

فریده روشن دیگر عضو شورا هم در سخنانی خاطرنشان کرد: اصفهان میراث‌دار تاریخی است از سده‌های پیش به این مردم رسیده اما بناهایی که ثبت ملی و بین‌المللی شده‌اند حال خوبی ندارند که مسجد جامع اصفهان یکی از آن‌هاست و باید از تخریب دیوارها و شبستان ها خودداری شود که این نیازمند پیگیری میراث فرهنگی است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: شهرداری اصفهان باید در حفظ و نگهداری خانه‌هایی مانند خانه جوان که در مالکیت این نهاد هستند اهتمام جدی داشته باشد.

در ادامه و در فرایند انتخاب اعضای کمیسیون ماده 100 شهرداری اصفهان علیرضا نصر اصفهانی، پورمحمد شریعتی‌نیا، مهدی مزروعی، امیر احمد زندآور، نصیر ملت، شیرین طغیانی، فریده روشن، فتح‌الله معین، اصغر برشان و کوروش محمدی به عنوان اعضای این کمیسیون انتخاب شدند و محمدحسن نجار خدابخش به عنوان نماینده شورا در هیأت حل اختلاف مالیاتی معرفی شد.

انتهای پیام/63113/م30/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول