اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

ثبت 14 وقف جدید به ارزش 20 میلیارد ریال در لامرد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لامرد گفت: نزدیک به 20 میلیارد ریال وقف در سال جاری در شهرستان لامرد صورت گرفته است.

ثبت 14 وقف جدید به ارزش 20 میلیارد ریال در لامرد

عباس توانا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لامرد با گرامی‌داشت فرا رسیدن هفته وقف، اظهارداشت: در حال حاضر بزرگترین موقوفه درمانی جنوب استان متناسب با نیاز روز جامعه و منطقه تحت عنوان موقوفه بیمارستان سرطانی و شیمی درمانی امام علی(ع) توسط خیر حاج علی علی‌زاده و فرزندانش با زیر بنای اولیه ۳هزار مترمربع در ۲ طبقه و اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان در ضلع شمالی بیمارستان ولیعصر(عج) در حال احداث است که تاکنون بیش از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که کمتر از یک‌سال آینده ساختمان این مرکز درمانی به اتمام خواهد رسید.

وی با اشاره به وقف‌های سال جاری در لامرد، افزود: از آنجا که وقف ریشه در فطرت نوع‌دوستی انسان‌ها دارد بنابراین خاتمه‌ای برای آن نمی‌توان برشمرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لامرد ادامه داد: در دهه وقف امسال شاهد وقف‌های جدیدی بودیم که شامل چهار قطعه زمین مسکونی به مساحت هزار و ۱۶۱متر مربع با ارزشی بیش از یک میلیارد تومان با نیت توسعه و گسترش حسینیه صاحب‌الزمان(عج) محله حسین آباد توسط واقفین مهدی و محسن صفری‌زاده تحت عنوان خیریه مرحومه بانو رباب دهقان و مرحوم اسد صفری‌زاده وقف شد که وقفنامه آن نیز در محضر تولیت آستان مقدس احمدبن موسی الکاظم(شاهچراغ) آیت‌الله سید علی اصغر دستغیب به امضا رسید.

وی تصریح کرد: همچنین یک قطعه زمین به مساحت ۵۰۴ متر مربع با ارزش بیش از ۳ میلیارد ریال به منظور ساخت ۸ واحد مسکونی جهت استفاده خانواده‌های دارای دو معلول توسط واقف مهدی علی‌زاده وقف شد که وقفنامه آن نیز در محضر تولیت آستان مقدس احمدبن موسی الکاظم(شاهچراغ) به امضا رسید.

توانا خاطرنشان کرد: سه باب مغازه به مساحت ۱۷۶ با ارزشی بالغ‌بر ۵ میلیارد ریال توسط واقف یوسف(اسفندیار) علی‌نژاد و پنج قطعه زمین مسکونی به مساحت ۱۲۷۴ مترمربع با ارزشی بالغ بر دومیلیارد ریال توسط واقفین محمد علی‌نژاد، غلامرضا علی‌نژاد، جمعه زمانی و حسین علی‌نژاد جهت احداث مهدیه و مصلی قمر بنی هاشم(ع) روستای خالو محمد علی وقف شد.

وی اضافه کرد: مجتمع تجاری مسکونی در ۳ طبقه با ارزشی بیش از ۳۰میلیارد ریال واقع در بلوار ۱۵ خردادتوسط مهدی صفری‌زاده تحت عنوان موقوفه عبدالله تازه رس با نیّت ۵۰ درصد خیرات و مبرات عام و ۵۰ درصد صرف هزینه‌های چهار باب مسجد و حسینیه از درآمد و عواید حاصله آن وقف شد.

انتهای پیام/76013

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول