اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

چرا هدفمندی یارانه کتاب از ۵ استان شروع نشد؟/ آشنا: از فارس آغاز می‌کنیم

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی گفت: یکی از نمایشگاه‌هایی که طرح هدفمندی در آن اجرایی می‌شود، نمایشگاه کتاب استان فارس خواهد بود که ۳ تا ۸ آذر برگزار می‌شود. ما بنا داریم طبق برنامه هم استان‌های برخوردار و هم کمتر برخوردار در این طرح آزموده شوند.

چرا هدفمندی یارانه کتاب از ۵ استان شروع نشد؟/ آشنا: از فارس آغاز می‌کنیم

قادر آشنا، مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پاسخ به این سوال که «چرا برخلاف وعده در استان‌های خراسان شمالی، کردستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان و آذربایجان شرقی که در ماه مهر میزبان نمایشگاه‌های کتاب بودند، طرح هدفمندسازی یارانه کتاب اجرایی نشد؟» اظهار داشت: قرار با بانک عامل در نمایشگاه‌های استانی اینگونه بود که ۵ استان را زیر بار این طرح ببریم. همانگونه که در گزارش روز گذشته خبرگزاری فارس (اینجا بخوانید) آمد این طرح هنوز اجرایی نشده، اما این موضوع دو نکته اجرایی دارد؛ اول اینکه تفاهمنامه با بانک با تاخیر امضا شد و روز گذشته جلسه‌ای در این راستا داشتیم و ان‌شالله از نمایشگاه‌های آینده این طرح اجرایی می‌شود. 

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی تصریح کرد: یکی از نمایشگاه‌هایی که طرح هدفمندی در آن اجرایی می‌شود، نمایشگاه کتاب استان فارس خواهد بود که ۳ تا ۸ آذر برگزار می‌شود. ما بنا داریم طبق برنامه هم استان‌های برخوردار و هم کمتر برخوردار در این طرح آزموده شوندو البته قرار است در یک نمایشگاه موضوعی هم این طرح به مرحله اجرا برسد.

وی درباره هدفگذاری درباره استان‌های مدنظر گفت: ۵ منطقه مختلف زیر بار اجرای این طرح می‌روند، اما امکانات زیرساختی هم در اجرا مهم است. از این رو در نمایشگاه استان فارس، یکی از نمایشگاه‌های شمال کشور و... این طرح به زودی اجرا خواهد شد. با اجرایی شدن «طرح هدفمندی یارانه‌ کتاب» اطلاعات دیگری هم حاصل می‌شود و تنها بحث یارانه نیست. بنابراین در جغرافیای پراکنده اجرا خواهد شد تا در زمان مانده تا نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سال۹۹ آزمون و خطا اخذ و برطرف شود.

آشنا با بیان اینکه این طرح نقاط ضعفی دارد، اضافه کرد: بنده مایل بودم در نمایشگاه کتاب تبریز این طرح اجرایی شود، اما با توجه به اینکه با وایرلس این نمایشگاه برگزار شد، دوستان پیشنهاد کردند این طرح به دلیل بزرگی این نمایشگاه از سایر استان‌ها اجرایی شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول