اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

واکسیناسیون ۱۰۸۸۲ قطعه طیور بومی در سمنان

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان سمنان از واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۸۸۲ قطعه طیور بومی در این شهرستان خبر داد.

واکسیناسیون ۱۰۸۸۲ قطعه طیور بومی در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان سمنان، مهدی حقیان‌فر اظهار کرد: عملیات واکسیناسیون طیور بومی (روستایی) در شهرستان سمنان با واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۸۸۲ قطعه در ۱۲ روستای این شهرستان به روش آشامیدنی (خوراکی) پایان یافت.

وی گفت: افزایش ایمنی گله‌های طیور روستایی علیه بیماری‌های مختلف می‌تواند نقش بسزایی در کنترل و پیشگیری از بیماری‌های مختلف در طیور صنعتی داشته باشد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان سمنان بیان کرد: با عنایت به برنامه‌ریزی‌های صورت پذیرفته، طرح واکسیناسیون طیور روستایی در مقاطع مختلف سال به جهت ارتقای سطح ایمنی گله‌های طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل در دستور کار قرار گرفته است.

حقیان‌فر اضافه کرد: بیماری نیوکاسل ازجمله بیماری‌های ویروسی طیور است که می‌تواند تلفات سنگینی را به صنعت طیور وارد سازد و تنها راه پیشگیری از آن، رعایت اصول امنیت زیستی و قرنطینه‌ای و مدیریت صحیح واکسیناسیون در مرغداری‌هاست.

انتهای پیام/۷۴۰۳۰/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول