اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

فارس من| راه‌اندازی پایگاه پژوهشی بافت به منظور حفظ بناهای تاریخی در نراق

معاون حفظ و احیاء سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: با توجه به اهمیت بافت‌ها و حفظ بناهای تاریخی نراق، پایگاه پژوهشی بافت در این شهر راه‌اندازی شده است.

فارس من| راه‌اندازی پایگاه پژوهشی بافت به منظور حفظ بناهای تاریخی در نراق

محسن کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک، با اشاره به ثبت  سوژه «میراث فرهنگی شهر تاریخی نراق را دریابید» در سامانه فارس من اظهار کرد: باتوجه به اهمیت بافت‌ها و بناهای تاریخی نراق، پایگاه پژوهشی بافت در این شهر راه‌اندازی شده است.

وی افزود: شهرداری نراق نیز برای مرمت و بازسازی بناهای تاریخی این شهر با میراث فرهنگی مشارکت می‌کند، ضوابط و برنامه‌های اجرایی مورد نیاز برای بافت‌های تاریخی این شهر تهیه و ضرورت اجرای آن نیز به شهرداری نراق ابلاغ شده است.

معاون حفظ و احیاء سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی تصریح کرد: شهرداری نراق در اقداماتی مثل مرمت بافت، اجرای نما و صدور مجوزهای لازم با میراث فرهنگی همکاری می‌کند.

کریمی بیان کرد: 500 میلیون تومان برای بازسازی عمارت شمس‌السلطنه و کاروان‌سرای حاج‌مهدی نراق از محل اعتبارات بازآفرینی تأمین شده است.

وی ادامه داد: اجرای کامل بازسازی و مرمت این بنا به 500 میلیون تومان دیگر نیازمند است که در تلاش هستیم از اعتبارات ملی، آن را نیز تأمین کنیم.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول