اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

لزوم افزایش هم‌افزایی شرکت‌های دانش‌بنیان با حوزه صنایع دستی و گردشگری

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: هرمزگان ظرفیت های فراوانی در صنایع دستی و گردشگری دارد و می بایست شرکت های دانش بنیان و دانشگاه ها با این حوزه هم افزایی بیشتری داشته باشند.

لزوم افزایش هم‌افزایی شرکت‌های دانش‌بنیان با حوزه صنایع دستی و گردشگری

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده در دیدار با معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اظهار داشت: دانشگاه های استان هرمزگان جوان هستند و از جهات مختلف نیاز به توجه و حمایت دارند. 

وی افزود: برخی رشته های دانشگاهی متناسب با نیاز و ظرفیت استان در هرمزگان وجود ندارد و در حوزه دریا دستمان تنگ است. 

امام جمعه بندرعباس گفت: در دانشگاه هرمزگان برخی از رشته های دریا محور وجود دارد اما ما این رویه را در سایر دانشگاه های استان شاهد نیستیم. 

وی ابراز داشت: اگر می خواهیم دانشگاه با صنعت متصل شود و نیازهای مختلف استان را پاسخگو باشد می بایست در مرحله نخست رشته های دانشگاهی مرتبط را وارد دانشگاه ها کرد و برخی رشته هایی که نیاز به آنها در استان کمتر احساس می شود را کاهش داد. 

حجت الاسلام عبادی زاده تاکید کرد: باید با تقویت و کمک به دانشگاه های استان هرمزگان و تامین رشته های مورد نیاز سعی در کاهش مشکلات و افزایش بهره برداری و اتصال به صنعت بومی هرمزگان را شاهد بود. 

وی با اشاره به انتخاب شهر بندرعباس به عنوان شهر خلاق و ثبت این شهر در یونسکو اظهار داشت: هرمزگان پتانسیل بالایی در حوزه صنایع دستی و گردشگری دارد که متاسفانه مغفول مانده است. 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: با وجود این دو حوزه می توان بخش عمده ای از درآمدهای استان را تامین و اشتغال قابل توجهی را ایجاد کردم منتهی هنوز در این حوزه ضعف وجود دارد. 

وی با تاکید بر لزوم هم افزایی میان دانشگاه و شرکت های دانش بنیان گفت: هم افزایی این دو، می تواند منشا برکات زیادی برای صنایع دستی و گردشگری استان باشد و می تواند موجب رونق کار و فعالیت و اشتغال جوانان هرمزگان شود و بخش عمده ای از مشکلات بیکاری استان را مرتفع می کند.

انتهای پیام/88045

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول