اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

از حضور و فعالیت شرکت‌های ایرانی در ازبکستان استقبال می کنیم

نخست وزیر ازبکستان گفت: تاشکند برای گسترش مناسبات اقتصادی و تجاری خود با تهران، درها را به روی بخش خصوصی و تجار ایرانی باز کرده و از حضور و فعالیت شرکت های ایرانی در ازبکستان استقبال می کند.

از حضور و فعالیت شرکت‌های ایرانی در ازبکستان استقبال می کنیم

به گزارش خبرنگار دفاتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، عبدالله عارف اف نخست وزیر ازبکستان در دیدار با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ایران از حضور هیأت ایرانی در حاشیه اجلاس نخست وزیران سازمان همکاری شانگهای از علاقمندی این کشور برای استفاده از مسیرهای ترانزیتی ایران خبر داد و گفت: ازبکستان علاقه‌مند است از کریدورهای حمل و نقل و مسیرهای ترانزیتی ایران برای حمل و نقل و صادرات کالا به اقصی نقاط جهان استفاد ه کند.
عارف اف با بیان اینکه بیش از 1000 شرکت و بخش خصوصی ایرانی در ازبکستان فعالیت دارند خاطر نشان کرد: تاشکند برای گسترش مناسبات اقتصادی و تجاری خود با تهران، درها را به روی بخش خصوصی و تجار ایرانی باز کرده و از حضور و فعالیت شرکت های ایرانی در ازبکستان استقبال می کند.
وی بر ضرورت تلاش دو کشور در جهت رشد و توسعه مناسبات و روابط تجاری فیمابین تاکید و اظهار امیدواری کرد در کمیسیون مشترک همکاری های دو کشور که بزودی برگزار خواهد شد دو طرف بتوانند در خصوص زمینه های همکاری مشترک به تصمیمات و توافقات خوبی دست پیدا کنند.

معاون اول رئیس جمهور ایران نیز گسترش همکاری های بانکی را از پیش نیازها برای افزایش حجم مبادلات تجاری عنوان کرد و گفت: با رفع موانع پیش رو و اقداماتی نظیر برقراری پرواز مستقیم میان دو کشور می توانیم سطح روابط اقتصادی و میزان مبادلات تجاری فیمابین را ارتقا دهیم.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول