اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

600 اثر به جشنواره تئاتر خرمشهر رسید/ وعده ساخت پلاتو در خرمشهر محقق نشد

دبیر بیست و دومین جشنواره تئاتر فتح خرمشهر گفت: وعده ساخت دو پلاتو در خرمشهر عملیاتی نشد، بچه های آبادان و خرمشهر لایق بیش از اینها هستند، نباید کم لطفی به جنوبی ها بشود.

600 اثر به جشنواره تئاتر خرمشهر رسید/ وعده ساخت پلاتو در خرمشهر محقق نشد

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، نشست رسانه‌ای بیست و دومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر ساعتی پیش با حضور حمیدرضا آذرنگ، دبیر این دوره جشنواره، حمید نیلی، رئیس انجمن تئاتر و وحید فخر موسوی ، رئیس شورای نظارت و ارزشیابی بر تئاتر در تئاتر شهر برگزار شد.

در ابتدای نشست آذرنگ با ارائه آماری از 600 اثر رسیده به جشنواره که 190 اثر در بخش نمایشنامه نویسی بوده و قرار است پنج اثر نیز آنها نیز منتشر شود، گفت: شرکت کنندگان جشنواره بین دهه ای 50 تا 70 هستند. 36 کارگردان که از این بین 8 کارگردان زن و 28 کارگردان مرد هستند، در جشنواره شرکت کردند.

وی با صحبت هایی درباره جنگ و رهایی از آن برای گرفتن جشن ملی گفت: دوست داشتم بعد از جشنواره این نشست برگزار شود تا راحتتر صحبت کنم اما الان باید بگویم که ما آدم های خودخواهی هستیم و جهان ما با وعده های توخالی پر شده است. خیلی ها بودند که دراین جشنواره ما را تنها گذاشتند نمیخواهم اسم ببرم شاید بهتر این بود که بعد از جشنواره اینها را بگویم. من به خاطر هنر این سرزمین بغض دارم و باید بگویم که به جز مرکز هنرهای نمایشی و منطقه آزاد اروند همه ما را تنها گذاشتند.

وی با اشاره به اینکه وعده ساخت دو پلاتو در خرمشهر عملیاتی نشد، گفت: بچه های آبادان و خرمشهر لایق بیش از اینها هستند، نباید کم لطفی به جنوبی ها بشود.  درحال حاضر 16 استان در جشنواره حضور دارند و خوشبختانه تا انتها هم با ما می مانند. البته هتلی که ظرفیت 270 هنرمند با هم را در این ایام داشته باشد در خرمشهر نبود به همین دلیل دو هتل برای داوران و هنرمندان نزدیک به هم تهیه کردیم.

وی با اشاره به شرایط متفاوت داوری آثار گفت: داوری بخش خیابانی با مردم است. داوران نمایشنامه نویسی و نمایش های کوتاه و صحنه ای هم تا فردا قطعی می شوند.

آذرنگ درباره بودجه هم توضیح داد: برآورد هزینه ها تا یک میلیارد و دویست میلیون تومان است اما از وزارت ارشاد منطقه آزاد اروند قول 250 تا 400 میلیون را به ما دادند.مرکز هنرهای نمایشی هم قول 250 میلیون تومان را دادندکه بیشتر این مبلغ برای اسکان و اقامت صرف می شود.

دبیر جشنواره تئاتر فتح خرمشهر متذکر شد: افتخاری برای من است که امسال برای جشنواره ۱۹۰ نمایشنامه نوشته شد که ۵ اثر از میان آنها قرار است به چاپ برسد.

آذرنگ با بیان اینکه کوله بارش پر از وعده است، گفت: به من وعده‌های بسیاری داده شد. ایده آل من این بود که برگزاری جشنواره فقط آمار محور نباشد و تمام تلاش ما این بود که یادگاری از جشنواره در شهر‌های آبادان و خرمشهر بماند. تلاش شده تا نور و صندلی به سالن‌ها اضافه شود. اگر در سال‌های گذشته حتی پروژکتور اضافه می‌شد آنقدر این جشنواره تنها نبود. تلاش شده در حد بضاعت وسایل و تجهیزات اضافه شود، زیرا بسیار فرسوده شده است. در تاریخ ۲۳ مهر ۱۵۰ صندلی بر‌ای پلاتو که در نظر داشتند فرستاده شده ولی تاکنون آن را نصب نکرده اند و باید خودمان برای نصب آن برویم. تعداد ۱۰ سازه تبلیغاتی گرفته شده که در خرمشهر و آبادان در کنار سالن‌ها نصب شود و همان جا هم بماند تا گروه‌ها تبلیغات خود را انجام دهند.

نتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول