اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

ظرفیت‌های هرمزگان در پروژه‌های دانش بنیان استفاده شود

معاون علمی و فناوری رییس جمهور بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های هرمزگان در پروژه‌های دانش‌بنیان تاکید کرد و گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان موجود در استان، توانایی رفع نیازهای بنادر و گمرکات را دارند.

ظرفیت‌های هرمزگان در پروژه‌های دانش بنیان استفاده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سورنا ستاری پیش از ظهر امروز، پس از بازدید از  مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم ‌پزشکی هرمزگان، در گمرک بندر شهید رجایی حضور یافت و از ایکس ری و اسکله‌های این بندر تجاری بازدید کرد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور در سفر یک روزه به بندرعباس، در بازدید از گمرک  و اسکله‌های شهید رجایی، از نزدیک در جریان فعالیت‌های بزرگتربن بندر تجاری ایران قرار گرفت.

سورنا ستاری در پاسخ به مطالبه مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان مبنی بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در پروژه‌های دانش بنیان گفت: می‌بایست در پروژه‌های دانش بنیان گمرکات استان، ظرفیت داخل استان و به ویژه دانشگاه‌ها و مراکز دانش بنیان هرمزگان استفاده شود.

وی با مثبت ارزیابی کردن اقدامات انجام گرفته در شرکت‌های دانش بنیان افزود: شرکت‌های دانش بنیان موجود در استان، توانایی رفع نیازهای بنادر و گمرکات را دارند.

ناظر گمرکات استان هرمزگان نیز در حاشیه این بازدید اظهار داشت: از مجموع ۱۵۷ گمرک  فعال در کشور، ۲۸ گمرک در هرمزگان است که در ۷ ماهه نخست امسال ۲۹ میلیون تن کالا از گمرک شهید رجایی به مقصد کشورهای چین، امارات، تایلند، هند و عمان صادر شده است.

وی افزود: اغلب کالاهای صادراتی شامل پتروشیمی، کشاورزی معدنی بوده و حدود ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تن هم واردات از کشورهای آلمان، چین، ایتالیا، هند و امارات صورت گرفته است.

ناظر گمرکات استان هرمزگان بیان داشت: همچنین ۵۴ درصد حجم صادرات و واردات کشور در شهید رجایی متمرکز شده است.

اکبرپور ابراز داشت: در هفت ماهه نخست سال جاری تعداد ۷۳ هزار کانتینر در مرکز ایکس‌ری بندر شهید رجایی اسکن شده‌اند، این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل این رقم ۴۴ هزار کانتینر بود.

سیستم هوشمند نظارت بر تجارت، سامانه رهگیری پلمپ و سامانه جامع گمرکی از جمله سامانه‌ها و پروژه‌هایی بود که توسط معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و استاندار هرمزگان  مورد بازدید قرار گرفت.

در ادامه نیز ستاری و همتی طی نشستی با مسؤولان بندر و گمرک شهید رجایی به بررسی وضعیت شرکت‌های دانش ‌بنیان مرتبط با گمرک پرداختند.

در این نشست روند و نتایج پروژه‌ها و سامانه‌های دانش‌بنیانی که در گمرک شهید رجایی در حال ساخت و اجراست، بررسی شد.

گفتنی است، افتتاح برج فناوری و حضور در جلسه رونق تولید و اقتصاد دانش بنیان از برنامه‌های مهم سفر یک روزه معاون رییس جمهور به بندرعباس است.

انتهای پیام/88045

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول