اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

طهماسبی: دانشگاه‌ها با تشکیل کمیته علمی دانشجویی به رونق دانش و تولید علم بپردازند

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صدا و سیما گفت: باید همه دانشگاه‌ها و مراکز علمی در راستای منویات مقام معظم رهبری با تشکیل کمیته علمی دانشجویی رونق دانش و تولید علم را در اولویت کاری خود قراردهند.

طهماسبی: دانشگاه‌ها  با تشکیل کمیته علمی دانشجویی به رونق دانش و تولید علم بپردازند

علی طهماسبی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صدا وسیما در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به استفاده از تخصص علمی دانشجویان گفت: اگر تمامی مراکز علمی و دانشگاه ها در راستای منویات مقام معظم رهبری اقدام به تشکیل کمیته علمی دانشجویی کنند بدون شک می توان از این ظرفیت بسیاری از مسائل فرهنگی و اجتماعی را در سطح جامعه مورد بررسی و نسبت به رفع آن اقدام کرد.

* کشور ایران دارای نیروی انسانی متخصص زیادی است

وی افزود: خوشبختانه امروز کشور ایران دارای نیروی انسانی متخصص زیادی است که می‌تواند در راستای رونق دانش و تولیداز آنها استفاده کند به طوری که تنها با حمایت‌های مالی پروژه های اقتصادی دانشجویان را در فضای مناسب تبدیل به محصول کرده و پشتیبانی لازم اندیشه نخبگان در چرخه تولید قرار گیرد و در نهایت وارد بازار داخلی و جامعه شود.

* دانشگاه ها بر اساس اسناد بالا دستی و آزاد اندیشی فعالیت کنند

طهماسبی تصریح کرد: معتقدم باید دانشگاه‌ها بر اساس اسناد بالا دستی و اهداف کمیته های علمی از طریق مقوله آزاد اندیشی اساتید دانشگاهی در مسیر قرار گیرند تا به حل مسائل مختلف جامعه بپردازند در واقع باید به معنای واقعی خیلی از گره های کشور توسط اندیشمندان دانشگاهی مرتفع شود.

* 3 مقوله آموزش، پژوهش و ابزار سازی تکنولوژی در پیشرفت علمی اهمیت دارد

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صدا وسیما گفت: 3 مقوله آموزش، پژوهش و ابزار سازی تکنولوژی در پیشرفت علمی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است به طوری که در آموزش باید نظام آموزشی مورد بازنگری قرار گیرد و همه دروس تغییر کند در واقع درسی که آینده شغلی ندارد حذف شود و مهارت افزایی و کارآفرینی جایگزین شود و از طرفی مدرک گرایی را از بین ببریم.

* در حوزه ابزار سازی تکنولوژی نیز باید از بنیان های فرهنگی استفاده کنیم

وی ادامه داد: در مقوله پژوهش باید یک جریان فکری درست در دانشگاه ها ایجاد شود تا تحقیقات علمی رونق یابد همچنین در حوزه ابزار سازی تکنولوژی نیز باید از بنیان های فرهنگی استفاده کنیم.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول