اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

سفیر جدید قزاقستان در چین منصوب شد

رئیس جمهور قزاقستان با امضا فرمانی سفیر جدید این کشور در چین را تعیین کرد.

سفیر جدید قزاقستان در چین منصوب شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان با امضای فرمانی «گابیت کایشیبایف» را به عنوان سفیر جدید این کشور در «پکن» منصوب کرد.

سفیر جدید قزاقستان در چین متول 12 مارس سال 1972 و فارغ التحصیل دانشگاه ملی و آکادمی دیپلماتیک وزارت امور خارجه این کشور در سال‌های 1994 و 1999 میلادی و مسلط به زبان‌های چینی و انگلیسی می‌باشد.

کایشیبایف در سال 1994 میلادی در دفتر مرکزی وزارت امور خارجه قزاقستان فعالیت و در همان سال برای انجام خدمات کنسولی این کشور به شهر «ارومچی» چین اعزام شده است.

در سال‌های 1999 تا 2007 میلادی در وظیفه‌های مختلف خدمات کنسولی قزاقستان در شهر ارومچی و سفارت این کشور در چین کار و فعالیت کرده است. وی از سال 2007 تا 2009 میلادی در بخش آسیا و آفریقای وزارت امور خارجه قزاقستان کار کرده است.

کایشی‌بایف از سال 2009 تا 2011 میلادی به عنوان مشاور فرستاده سفارت قزاقستان در چین فعالیت نموده و از سال 2001 تا 2014 میلادی سرکنسول قزاقستان در شهر شانگهای چین بوده است.

از سال2014 تا 2016 میلادی وظیفه معاون دپارتمان خدمات کنسولی وزارت امور خارجه قزاقستان معاون بخش همکاری‌های عمومی آسیا را بر عهده داشته است.

کایشی‌بایف از سال 2016 تا 2019 میلادی به عنوان معاون بخش سیاست خارجی و روابط بین المللی دفتر ریاست جمهوری قزاقستان کار کرده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول