اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

فارس من|ورود قطارهای 4 و 5 ستاره به مسیر اهواز/خارج‌سازی واگن‌های بدون تهویه‌

معاون مسافری راه‌آهن گفت: در مسیر ریلی جنوب با توجه به شرایط ویژه و خاص راه‌آهن، قطارهای 2 و 3 ستاره را به قطارهای 4 ستاره تبدیل کردیم حتی در مسیر اهواز، قطار 5 ستاره به صورت یک روز در میان راه‌اندازی شده است.

فارس من|ورود قطارهای 4 و 5 ستاره به مسیر اهواز/خارج‌سازی واگن‌های بدون تهویه‌

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، کاربران این رسانه در بخش فارس من، خواستار بررسی و پیگیری رفع مشکل قطارهای سمت خوزستان شده‌اند.

در این درخواست کاربران فارس آمده است: ‌قطار‌های که از سمت استان خوزستان حرکت می‌کنند، مشکلات زیادی دارند... به عنوان مثال روی بلیت قطار ما نوشته شده است سه ستاره اما ... واگن‌های قدیمی و فرسوده... و یا کولر و تهویه آن ‌مشکل دارد... در قطار ما چندین بار دیزل قطار در ایستگاه‌های مختلف خراب شد‌ و مسافران را کلافه کرد...

در این راستا موضوع را از معاون مسافری راه‌آهن پیگیری کردیم.

میرحسن موسوی در این‌باره به خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس گفت: در مسیر ریلی جنوب با توجه به شرایط ویژه و خاص راه‌آهن، قطارهای دو و سه ستاره را به قطارهای چهار ستاره تبدیل کردیم.

* حرکت قطارهای چهار و پنج ستاره در مسیر اهواز

وی اضافه کرد: در حال حاضر در مسیر‌های رفت و برگشت تهران-خرمشهر، خرمشهر-مشهد و اهواز-مشهد، سیر این قطارهای چهار ستاره وجود دارد.

معاون مسافری راه‌آهن تأکید کرد: وضعیت قطارها در مسیر اهواز از منظر رتبه و درجه ارتقاء یافته است حتی ما در مسیر اهواز، قطار پنج ستاره به صورت یک روز در میان راه‌اندازی کرده‌ایم.

* خارج‌سازی قطارهای بدون تهویه اهواز 

موسوی اظهار کرد: همچنین در ‌مسیر اهواز قطار بدون تهویه تردد داشت که کلاً این قطارها را از این خط خارج کرده‌ایم.

* چک و بررسی قطارها در‌ مبدأ و مقصد توسط ناظران راه‌آهن

وی بیان داشت: برای همه مسائل جزئی قطارها در بخش راهبری، کترنیگ، تجهیزات و ایمنی، دستورالعمل‌هایی داریم که با حضور خود شرکت‌های ریلی خصوصی تهیه، تصویب و ابلاغ شده است.

معاون مسافری راه‌آهن ادامه داد: همین دستورالعمل‌ها چارچوب نظارت راه‌آهن را ‌شکل می‌دهد، بر اساس همین دستورالعمل‌ها، همکاران راه‌آهن در مبدأ، مقصد و بین ‌راه سوار قطار می‌شوند و قطارها را چک و بررسی می‌کنند.

* برگرداندن پول مسافر و خسارت در صورت کسر خدمات از سوی شرکت‌های ریلی 

موسوی اضافه کرد: محل‌هایی که مسافر درباره واگن و کیفیت خدمات دریافتی اعتراضی داشته باشد، می‌تواند از طریق سامانه تلفنی 5149 به ما گزارش دهد.

وی بیان کرد: ما از جهت کسر خدمات هم دستورالعمل داریم که مشخص می‌کند چه چیزهایی کسر خدمات است‌ و اگر این کسر خدمات احراز شود، تلفن‌گرام می‌دهیم، بابت کسر خدمات شرکت را جریمه می‌کنیم و پول آن را به مسافر برمی‌گردانیم.

معاون مسافری راه‌آهن توضیح داد: مثلاً اگر در واگنی تهویه کار نکند یا دیزل خراب باشد، بلافاصله تلفن‌گرام می‌دهیم، به مسافران اطلاع‌رسانی می‌کنیم و مسافر تا یک ماه مهلت دارد بابت خدماتی که باید دریافت می‌کرد اما دریافت نکرده‌ است، ‌خسارت دریافت کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول