اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

خارجی بودن ۸۰ درصد توییت‌های تولید شده در اعتراضات عراق

بررسی توییت‌های منتشر شده در فضای مجازی نشان می‌دهد حدود ۸۰درصد توییت‌های تولید شده در این موضوع از خارج از عراق پشتیبانی و منتشر می‌شوند.

خارجی بودن ۸۰ درصد توییت‌های تولید شده در اعتراضات عراق

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان در یادداشتی که حسن عبدی کارشناس مسائل عراق نوشته،  آمده است:

از دوماه پیش، تمام قرائن و شواهد نشان می‌دهد که دشمنان خارجی ملت عراق، به دنبال ایجاد تشنج و نا آرامی در این کشور هستند.

تحلیل داده‌های رسانه‌ای فضای رسانه‌ای مجازی نشان از مدیریت بیرونی این اعتراضات دارد.

مدیران بیرونی رسانه‌ای در عراق در حال عملی ساختن خواست و اراده خود با عاملین نفوذی و جاهلان صحنه اعتراض‌ها هستند.

این نا آرامی‌ها در ابتدا از تجمع برخی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی که نسبت به بیکاری و وضعیت اقتصادی کشور عراق معترض بودند، آغاز شد.

اما اندکی بعد این تجمعات گسترش یافت و سبب شد که مبارزه با بیکاری به عنوان مطالبه اصلی بسیاری از مردم، در کف خیابان‌ها به شکل اعتراضی ظاهر شده و با دیگر مشکلات مردم عراق مثل عدم وجود خدمات دولتی مناسب ( آب ، برق ،گاز و خدمات شهرداری و غیره ...) همراه شود.

گرچه افراد حاضر در اعتراضات خیابانی نسبت به کل مردم عراق درصد پایینی را شامل می‌شود و شاید جمعیتشان از چند هزار نفر تجاوز نکند، اما باید توجه داشت که مطالبات آنان که همان مبارزه با بیکاری و ایجاد رونق اقتصادی است مطالبه بخش بزرگی از جمعیت این کشور است.

از سوی دیگر، بررسی توییت‌های منتشر شده در فضای مجازی نشان می‌دهد حدود ۸۰ درصد این توییت‌ها از خارج پشتیبانی و به صورت دروغ منتشر می‌شوند و این نشان دهنده کنترل رسانه‌ای این تحولات از بیرون عراق است.

 در چنین فضای مسمومی که از یک طرف مردم، به عنوان معترضان حقیقی در صحنه حضور دارند و از طرف دیگر دشمن آشوب‌گر( اسرائیل و آمریکا) در میانه میدان و در توده‌های مردم نفوذ فکری، عملی و خبری دارند، باید دقت داشت که پس از اهداف فرعی‌ مثل به هم ریختن کشور عراق و تزلزل در حکومت کنونی، هدف اصلی و کوتاه مدت دشمن از این قائله، زمینه سازی و تثبیت معامله قرن است و باید دولت عراق و نخبگان سیاسی این کشور سعی کنند دشمن به این هدف نرسد، چرا که وقتی دشمن حس کند که در حال دور شدن از آن اهداف است، مسلما این ماجرا را رها خواهد کرد‌.

این مسئله یک روی سکه است و روی دیگر آن باز هم حمایت دیگری از رژیم غاصب صهیونیستی از طراحان این فتنه را شامل می‌شود؛ چندی قبل دولت عراق اعلام کرد که «مواضع گروه‌های حشد الشعبی عراق را اسرائیل هدف قرار داده است» این اعلام به صورت ضمنی شامل این پیام است که محور مقاومت مقابله با اسرائیل را در دستور کار جدی خود قرار داده است.

در چنین وضعی آمریکا و اسرائیل نمی‌خواهند حشدالشعبی عراق به گروه مقابله کنندگان مستقیم با اسرائیل بپیوندد و در تلاش‌اند در ازای این پیوستن، هزینه جدی برای عراق تولید کنند، چرا که دشمن از این مسئله در هراس است، چرا که حشدالشعبی این ظرفیت را دارد که به کنش‌گر اصلی در رویارویی با اسرائیل تبدیل شود.

از این رو آمریکا و اسرائیل در راستای تثبیت معامله قرن و هزینه‌زایی برای مقابله با اسرائیل در پی ارسال این پیام به عراق هستند که «اگر بخواهید وارد رویارویی با اسرائیل شوید برای شما هزینه‌های سنگینی خواهد داشت»  این نکته را باید یادآور شد که دشمن قطعا در اجرای این طرح شکست خورده و حتی مشروعیت ارسال چنین پیامی را هم نخواهد داشت.
نکته دیگری که باید به آن توجه داشت سیاست جدید دشمن برای ایجاد شکاف بین ملت عراق و ایران است.

وجود پیوندهای مشترک در حوزه‌های دینی، مذهبی، اجتماعی و اقتصادی باعث شده تا روابط جمهوری اسلامی ایران و عراق در سال‌های اخیر در بالاترین سطح خود قرار گیرد به طوری که این روابط باعث نگرانی و واهمه برخی گروه‌ها و کشورهای جهان شده است.

این گروه‌ها امروز به صورت شبانه روزی به دنبال شکاف، کینه‌ورزی و دشمنی بین مردم دو کشور است و به نظر می‌رسد بعد از شکست واضح کشور آمریکا در خصوص تحریم اقتصادی ایران از جانب اکثر احزاب سیاسی و ساختار حاکمیتی عراق، آستانه تحمل دشمنان به سر رسیده و در این روزها دشمنان شیطان صفت به منظور تاثیرگذاری بر روی اذهان عمومی، شکاف و کینه‌ورزی بین دو ملت با هم متحد شده‌اند.

این روزها با نگاهی سطحی در شبکه‌های اجتماعی معاند دو کشور می‌توان یافت که دشمنان سطح جدیدی از تلاش‌های شیطانی خود را آغاز کرده‌اند که غالب این تلاش‌ها با محوریت دروغ و با هدف تفرقه‌افکنی و کینه‌ورزی بین دو ملت در حال انجام است.

البته ناگفته نماند که برخی از مردم دو کشور فریب این محتواها را می‌خورند و به آن واکنش منفی نشان می‌دهند، فارغ از هر موضوعی، ارتباط، پیوند و اتحاد دو کشور عامل پیشرفت دو کشور خواهد بود و بی‌شک تقویت پیوندهای فرهنگی– اجتماعی– تجاری و هنری منجر به تقویت ارتباط بین دو ملت می‌شود.

در نهایت باید گفت که نخبگان هر دو کشور وظیفه سنگینی در خصوص آگاه سازی در جامعه دارند، چرا که دروغگویان شیطان صفت روزانه برای شکاف و کینه ورزی بین دو ملت تلاش خواهند کرد، بنابراین آگاه باشیم که هر محتوایی را در فضای مجازی باور نکنیم.

انتهای پیام/73002/ق/گ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول