اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

مسلوب المنفعه شدن 471 چاه غیرمجاز طی 7 ماه گذشته

مدیر منابع آب مشهد گفت: در هفت ماه سال جاری 471 حلقه چاه غیرمجازبا جلوگیری از برداشت غیر مجاز حدود 19 میلیون مترمکعب، پُر و مسلوب المنفعه شده است.

مسلوب المنفعه شدن 471 چاه غیرمجاز طی 7 ماه گذشته

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، محمد برزویی با اشاره به اینکه هرساله هدف گذاری برای پرکردن چاه‌های غیرمجاز داریم، گفت: در سال جاری پر و مسلوب المنفعه کردن 700 حلقه چاه غیرمجاز را در دستور کار داریم.

مدیر منابع آب مشهد ادامه داد: در هفت ماه سال جاری 471 حلقه چاه غیر مجاز با حجم جلوگیری از برداشت غیر مجاز 19 میلیون مترمکعب پر و مسلوب المنفعه شده است، همچنین در سال گذشته 629 حلقه چاه‌ غیر مجاز پر شده که این تعداد باعث جلوگیری از 27 میلیون مترمکعب برداشت غیر مجازشده است.

وی با بیان اینکه محدوده کاری ما در امور منابع آب مشهد( شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی) شهرستان‌های مشهد، طرقبه شاندیز، فریمان و چناران است، تصریح کرد: تعداد چاه‌های غیرمجاز شناسایی شده این محدوده در آمار ابتدای سال گذشته 2هزار و 777 مورد بوده که از این تعداد یک هزار و 381 مورد در مشهد با حجم بهره‌برداری غیر مجاز 53میلیون مترمکعب برآورد شده است.

برزویی گفت: در تلاش هستیم تعداد چاه‌های غیرمجاز محدوده امور منابع آب مشهد را به کمتر از میزان گفته شده برسانیم تا باعث جلوگیری از افت سطح آب زیرزمینی، نشست دشت‌ها و به تعادل رسیدن آبخوان شویم.

مدیر منابع آب مشهد اضافه کرد: در چاه های مجاز از بهره برداران چاه ها درخواست داریم با نصب کنتورهای هوشمند، حجم آب مجاز مندرج درپروانه های بهره برداری را برداشت کنند تا در رسیدن به تعادل آبخوان کمک شود.

وی در ادامه در خصوص چاه پر ومسلوب المنفعه شده در روستای زاک، خاطرنشان کرد: این چاه با عمق 110 متر و دبی 9.5 لیتر بر ثانیه معادل حدود 20چاه با مصرف دام‌داری یا صنعت با دبی حدود نیم لیتر برثانیه بود که با اخذ دستور دادستانی و همکاری نیروی انتظامی پس از خارج سازی منصوبات، پر شد.

انتهای پیام/ 70071

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول