اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

رئیس‌جمهور موقت الجزائر: اجازه کارشکنی در انتخابات را نخواهیم داد

رئیس‌جمهور الجزائر تأکید کرد که با هر گونه مانور و تلاش برخی طرف‌ها برای به شکست کشاندن انتخابات ریاست‌جمهوری، مقابله خواهند کرد.

رئیس‌جمهور موقت الجزائر: اجازه کارشکنی در انتخابات را نخواهیم داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عبدالقادر بن صالح» رئیس‌جمهور موقت الجزائر در آستانه برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری، مردم این کشور را به احتیاط و هوشیاری دعوت کرد.

بن صالح پنج‌شنبه شب(دیشب) در سخنانی به مناسبت شصت و پنجمین سالروز انقلاب الجزائر علیه استعمارگری فرانسه، تأکید کرد که دولت با هر گونه مانور برخی طرف‌ها مقابله خواهد کرد.

به نوشته روزنامه «رأی‌الیوم»، بن صالح همچنین مردم الجزائر را به «احتیاط و هوشیاری و آمادگی برای مقابله با کسانی که قصد و نیت خصمانه علیه کشور دارند» فراخواند.

وی قاطعانه تأکید کرد: «هیچ کس حق ندارد به بهانه آزادی بیان و تظاهرات، حق دیگران برای آزادی و بیان خواست خود از طریق مشارکت در رأی‌دهی را از آن‌ها بگیرد، تحت هر شرایطی منافع عالی کشور بر دولت ایجاب می‌کند که نظم عمومی و قوانین و نهادهای دولت را حفظ کرده و امنیت و ثبات کشور را فراهم کنند.»

انتخابات ریاست‌جمهوری الجزائر که نخستین انتخابات پس از کناره‌گیری «عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس‌جمهور سابق از قدرت است، ۱۲ دسامبر (۲۱ آذر) برگزار خواهد شد و ۲۳ نفر برای این انتخابات نامزد شده‌اند.

همزمان با سخنان بن صالح، تظاهرات شبانه در خیابان‌ها و میادین پایتخت الجزائر و دیگر شهرهای آن برگزار شد و تظاهرات‌کنندگان در میادین البرید المرکزی و موریس اودان تجمع کرده و با در دست داشتن پرچم‌های الجزائر شعارهایی مبنی بر جاودانگی انقلاب آزاد‌ی‌بخش کشورشان علیه استعمارگری فرانسه (نوامبر ۱۹۵۴) سر دادند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول