اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

حفظ وحدت در اولویت دولت عراق و لبنان قرار بگیرد

امام جمعه بادرود گفت: مردم مطالباتی دارند و به‌حق هم هست اما باید بدانند که این مطالبات در چارچوب قانون قابل تحقق است، بنابراین باید تمام هم‌وغم دولت لبنان و عراق حفظ وحدت، همدلی، نظم و آرامش و امنیت باشد.

حفظ وحدت در اولویت دولت عراق و لبنان قرار بگیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز، حجت‌الاسلام علیرضا قاسمی در خطبه‌های نماز جمعه بادرود با اشاره به 13 آبان اظهار کرد: 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، روز استکبارستیزی و روز مرگ بر آمریکا گفتن است، حضور حماسی مردم انقلابی ایران در راهپیمایی 13 آبان ضامن بقای نظام جمهوری اسلامی ایران است.

امام جمعه بادرود گفت: با توجه به حساسیت‌های پیش‌آمده در لبنان و عراق  و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه آغاز فروپاشی و افول استکبار جهانی یعنی آمریکاست باید حضور مردم خاصه معلمان و دانش ‌آموزان در این راهپیمایی پررنگ باشد.

وی در ادامه با اشاره به هفته وقف افزود: وقف یک سنت حسنه اسلامی است که بارها در دین اسلام و روایات و احادیث روی آن تأکید شده است لذا احیای این سنت حسنه نبوی و علوی می‌تواند نقش مهمی را در کاهش فقر و پیشرفت جامعه اسلامی ایفا کند.

امام‌جمعه بادرود خاطرنشان کرد: یکی از تریبون‌هایی که می‌تواند به‌خوبی مسأله وقف را ترسیم کند، آن‌هم به‌گونه‌ای که مردم مشتاقانه به این سمت‌وسو گرایش پیدا کنند؛ صداوسیما است.

قاسمی عنوان کرد: دومین تریبون در نظام مقدس جمهوری اسلامی برای تبلیغ وقف نماز جمعه و سومین تریبون منابر و روضه‌های هفتگی است؛ وقف در حقیقت از جمله اعمال مستحبی است که اسلام روی آن تأکید نموده و اگر می‌خواهیم زنده بمانیم راهش احیای موقوفات است.

امام‌جمعه بادرود به تحولات اخیر لبنان و عراق اشاره کرد و گفت: بزرگ‌ترین لطمه‌ای که دشمنان می‌توانند به یک کشور بزنند این است که امنیت را از آن سلب کنند؛ کاری که امروز کشورهای منطقه شروع کردند و امنیت را از مردم می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: در دنیا بیشتر از همه آمریکا و سرویس‌های اطلاعاتی غربی با پشتیبانی پول کشورهای مرتجع منطقه آشوب به پا می‌کند و این بدترین دشمنی و خطرناک‌ترین کینه‌توزی علیه یک ملت است.

امام جمعه بادرود با بیان اینکه دلسوزان عراق و لبنان اولویتشان را علاج ناامنی قرار دهند، گفت: مردم مطالباتی دارند و به‌حق هم هست اما باید بدانند که این مطالبات در چارچوب قانون قابل تحقق است در کشوری که ساختار قانونی به هم‌ریخت هیچ عملی نمی‌شود انجام داد، بنابراین باید تمام هم‌وغم دولت لبنان و دولت عراق وحدت، همدلی و حفظ نظم و آرامش و امنیت باشد.

انتهای پیام/63025/آ30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول