اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

مردم‌داری از اصول اولیه دین است/ ضرورت ارتباط مسؤولان با مردم

خطیب نمازجمعه شهرکرد گفت: بحث حضور مردم در صحنه جز ضرورت‌ها است و مسؤولان و دست‌اندرکاران باید زمینه حضور مردم در عرصه را فراهم کنند.

مردم‌داری از اصول اولیه دین است/ ضرورت ارتباط مسؤولان با مردم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه امروز شهرکرد، گفت: بحث حضور مردم در صحنه جز ضرورت‌ها است و مسؤولان و دست‌اندرکاران باید زمینه حضور مردم در عرصه را فراهم کنند.

خطیب نمازجمعه شهرکرد افزود: در دین خدا مردم‌داری جز اولین اصول است، همه باید زمینه حضور مردم در عرصه را فراهم کنند، این زمینه‌سازی با رضایتمندی، تکریم، احترام به انتظارات بجای مردم و... فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: مسؤولان ارتباط با مردم، تکریم آن‌ها و... را جدی بگیرند که در غیر این‌صورت خودشان آسیب می‌بینند.

نکونام با اشاره به دهه وقف و اهمیت بالای این فریضه الهی، عنوان کرد: در آستانه یوم‌الله 13 آبان قرار داریم در این روز سه مناسبت نهفته است، ابتدا شهادت دانش‌آموزان و دانشجویان در یورش نیروهای شاه در دانشگاه تهران، دیگری روز استکبارستیزی به جهت تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و در نهایت سالروز تبعید حضرت امام خمینی(ره) که سرآغاز یک حرکت نورانی به نام انقلاب اسلامی ایران بود.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هشتم ربیع‌الاول سالروز شهادت حضرت امام حسن عسگری(ع) و نهم ربیع‌الاول سالروز آغاز امامت حضرت مهدی(عج) است، خاطرنشان کرد: جامعه باید آماده شود تا دوران غیبت امام عصر (عج) به پایان برسد.

وی اضافه کرد: نماز مسئله بسیار مهمی است که همه موارد ازجمله وقف، استکبارستیزی، زمینه‌سازی امامت امام عصر (عج) و... را دربرمی‌گیرد، جهاد مؤمن واقعی مگر با اقامه نماز در جامعه محقق نمی‌شود و هر کس بخواهد پای مکتب مهدویت بماند باید نماز را در زندگی‌اش جاری کند.

نکونام تصریح کرد: آن‌هایی که دائم در نمازند می‌توانند استکبارستیز باشند، وقف دائمی از خود به‌جا بگذارند، مال حلال کسب کنند و...، نماز انسان را باورمند به قیامت و ترسان از عذاب آخرت می‌کند.

خطیب نمازجمعه شهرکرد با اشاره به اینکه حافظ نماز به عهد خود با امام، ولی‌فقیه، خانواده، همکار و... خیانت نمی‌کند و حافظان نماز امین و رستگارند، باید با نمازهای جمعه، جماعت و... وحدت را تقویت کرد، تنبلی در نماز به سستی در وظیفه، جهاد و... می‌انجامد.

انتهای پیام/68020/م/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول