اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

۱۳ آبان تجلی قدرت و استقامت ملت ایران در برابر استکبار است

امام جمعه بندرعباس گفت: روز ۱۳ آبان نماد قدرت، استقامت و اقتدار ملت غیور اسلامی ایران در برابر اسکتبار جهانی است.

۱۳ آبان تجلی قدرت و استقامت ملت ایران در برابر استکبار است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت الاسلام محمد عبادی زاده ظهر امروز در خطبه‌های عبادی- سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان بندرعباس با اشاره به روز ۱۳ آبان ماه، اظهار داشت: راهپیمایی امسال در این روز باید متفاوت از سال‌های گذشته برگزار شود.

وی ادامه داد: علاوه بر دانش آموزان و دانشجویان، خانواده‌ها هم به همراه فرزندانشان محکم‌تر و با صلابت‌تر از گذشته در راهپیمایی روز 13 آبان ماه حضور شرکت کنند تا با حضورشان به اسکتبار جهانی پاسخ دندان شکنی دهند.

امام جمعه بندرعباس در ادامه به اهمیت این روز مهم پرداخت و افزود: در همچون روزی لانه جاسوسی آمریکا جنایکار به تسخیر دانشجویان و دانش آموزان درآمد و به عنوان روز ملی مبارزه با اسکتبار جهانی نامگذاری شد.

حجت الاسلام عبادی زاده با بیان اینکه تا حق و باطل است اسکتبار ستیزی پایانی ندارد، خاطرنشان کرد: مبارزه با اسکتبار جهانی امری دینی و عقلی است و هیچ گاه اسلامی ایران از اسکتبار ستیزی در برابر بیگانگانی که چشم طمع به این مرز و بوم داشته باشند دست برنخواهد داشت‌.

وی با اشاره به اینکه ما باید در تمام عرصه ‌ا به ویژه اقتصادی از حالت تدافعی باید به حالت تهاجمی حرکت کنیم، عنوان داشت: این امر با سرمایه‌گذاری، کار و تلاش مضاعف محقق می‌شود، تا کشور خود را از نیازهای که به آن وابسته است خودکفا کنیم و دشمنان قسم خورده این کشور ناامید و پریشان شوند.

خطیب جمعه بندرعباس در بخش دیگری از سخنان خود به بیانات رهبر انقلاب در رابطه با تحولات عراق و لبنان اشاره کرد و بیان داشت: همانطوری که رهبر معظم انقلاب به همه دلسوزان این کشورها توصیه کردند که نباید امنیت کشورشان تحت شعاع و قربانی شود، زیرا اگر امنیت قربانی شود اسکتبار جهانی در کشورشان رخنه می‌کند.

حجت الاسلام عبادی زاده بابیان اینکه در فتنه سال ۸۸ ملت ایران آگاهانه و هوشمندانه و گوش به فرامین رهبری نگذاشته تا کودتاهای مخملی و رنگی در این کشور شکل گیرد، عنوان داشت: این مبارزات مردمی باید برای تمام دلسوزان سایر کشورها الگو قرار گیرد تا دست دازی اسکتبار جهانی بر کشورهای دیگر از بازوان قطع و قمع شود.

امام جمعه بندرعباس در بخش دیگری از سخنانش به نهم ربیع الاول اشاره کرد و گفت: این روز شهادت امام حسن عسکری(ع)  به همه شعیان تسلیت می‌گویم و این روز هم آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) است و ما باید این روز را گرامی بداریم و برای تحقق آرمان‌های آن امام همام تلاش و کوشش کنیم.

حجت الاسلام عبادی زاده در خصوص روز فرهنگ عمومی، این فرهنگ را ریشه در جامعه اسلامی دانست و ابزار داشت: این فرهنگ باید بیشتر در جامعه احیا شود زیرا فرهنگ غالب مردم است و نباید این فرهنگ فراموش شود‌.

وی ادامه داد:‌ احترام به سالمندان، دستگیری از محرومان، آداب و رسوم ملی و مذهبی، حس مسوولیت، تکالیف اعضای خانواده نسبت به هم و صلح رحم و...را از جمله  فرهنگ عمومی دانست.

امام جمعه بندرعباس در سلسله مباحث پیرامون  مصرف مشروبات الکلی و آسیب‌های اجتماعی و مضرات آن در خطبه‌های اول، بیان داشت: کسی که مشروبات الکلی را مصرف می‌کند، ایمان به خداوند در دل و روح او جایی ندارد و بی غیرتی در او نمایان می‌شود.

عبادی زاده در پایان برای مبارزه با این ناهنجار اجتماعی کار فرهنگی را در کنار کار سرهنگی دانست و یادآورشد: نباید به بهانه کار فرهنگی مبارزه سرهنگی(برخورد پلیسی) متوقف شود، زیرا این دو باید در کنار هم باشد تا گره گشا باشد.

انتهای پیام/ر/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول