اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مخالفت «جو بایدن» با طرح مشروط کردن کمک‌های مالی آمریکا به اسرائیل

جو بایدن نامزد انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌ها با مواضع نامزدهای رقیب خود در زمینه مشروط کردن کمک‌های مالی آمریکا به رژیم صهیونیستی مخالفت کرد.

مخالفت «جو بایدن» با طرح مشروط کردن کمک‌های مالی آمریکا به اسرائیل

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، جو بایدن نامزد پیشرو در انتخابات درون حزبی دموکراتها در واکنش به طرح چند سناتور دموکرات که از رقبای وی در انتخابات نیز محسوب می‌شوند، درباره مشروط کردن کمکهای آمریکا به رژیم صهیونیستی تاکید کرد که این طرح کاملا ظالمانه است و مشروط کردن کمکهای نظامی واشنگتن به تل آویو یک اشتباه بزرگ خواهد بود.

اظهارات بایدن پس از آن مطرح شد که چندین نماینده دموکرات آمریکایی در «کنفرانس ملی جی استریت» تاکید کردند که آماده مشروط کردن کمکهای آمریکا به اسرائیل، به ویژه در صورت الحاق بخشهایی از کرانه باختری به اسرائیل، هستند. 

«بنیامین نتانیاهو» در مبارزات انتخاباتی خود وعده داده که بخشهایی از کرانه باختری را به سرزمینهای اشغالی ملحق کند. 

«الیزابت وارن» نامزد دموکرات در ویدئویی که در کنفرانس جی استریت پخش شد گفت: کمکها نباید به حمایت از الحاق کرانه باختری تلقی شود. «پت بوته جج» دیگر نامزد دموکرات نیز گفته است که پول مالیات دهندگان آمریکایی نباید در حمایت از اقداماتی نظیر الحاق کرانه باختری صرف شود. «برنی سندرز» سناتور ارشد دموکرات و دیگر نامزد انتخابات درون حربی دموکراتها پا را از این هم فراتر گذاشته و گفته است که اسرائیل برای دریافت کمکهای آمریکا باید در روابط خود با غزه تغییرات اساسی ایجاد کند. 

جو بایدن در مصاحبه با روزنامه وال استریت ژورنال درباره نظر رقبای خود گفت که امیدوار است این اظهارات اشتباه لفظی باشد. با این حال جو بایدن در ویدئویی که برای کنفرانس جی استریت ضبط کرده بود از شهرک سازیها انتقاد کرد و تاکید کرد که این مساله ما را از صلح دور می‌کند. 

جو بایدن از حامیان اصلی اتحاد آمریکا و رژیم صهیونیستی است. در سال 2008 وی در «شورای دموکراتیک ملی یهودی» گفته بود، حمایت من از اسرائیل از دورن من نشات می‌گیرد، به قلب من می‌رود و در نهایت در مغز من تمام می‌شود. در عین حال بایدن همواره از شهرک سازیهای اسرائیل در مناطق کرانه باختری انتقاد کرده است. وی گفته است که فعالیتهای شهرک سازی اسرائیل منجر به تخریب روند راه حل دو دولتی میشود.

طبق یادداشت تفاهمی که میان رژیم صهیونیستی و آمریکا در سال 2016 امضا شده است و 10 سال اعتبار دارد، واشنگتن سالانه 3.8 میلیارد دلار به اسرائیل کمک نظامی می‌کند که بیشتر آن در غالب ارسال تجهیزات و تسلیحات نظامی است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول