اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

تماس تلفنی «هنیه» با مقامات کشورها و رایزنی درباره آخرین تحولات فلسطین

رئیس دفتر سیاسی جنبش فلسطینی حماس در تماسی تلفنی با دبیرکل اتحادیه عرب، وزیر خارجه قطر، معاون وزیر خارجه روسیه و دیگر مقامات کشورها به آخرین تحولات فلسطین به خصوص برگزاری انتخابات عمومی پرداخت.

تماس تلفنی «هنیه» با مقامات کشورها و رایزنی درباره آخرین تحولات فلسطین

به گزارش گروه بین‎‌الملل خبرگزاری فارس، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با تعدادی از مقامات عرب و غیر عرب تماس تلفنی برقرار کرد و آنها را در جریان آخرین تحولات فلسطین و موضع این جنبش درباره انتخابات عمومی قرار گذاشت.

بر اساس گزارش وب‌سایت رسمی حماس، در بیانیه دفتر رئیس سیاسی این جنبش آمده، هنیه با «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر، «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر خارجه روسیه و اعضای ارشد سازمان اطلاعات مصر تلفنی صحبت کرد.

رئیس دفتر سیاسی حماس  در این تماس‌ها اعلام کرد، اجرای انتخابات منسجم با خواست این جنبش برای تحقق وحدت ملی، پایان اختلافات، ایجاد نظام سیاسی فلسطینی بر اساس شراکت و گزینه‌های دموکراتیک است.

هنیه تأکید کرد: حماس انعطاف زیادی برای برگزاری این انتخابات نشان داده تا در سطوح مختلف شورای قانونگذاری، ریاستی (ریاست تشکیلات خودگردان) و شورای ملی فلسطینی در کرانه باختری، نوار غزه و قدس برگزاری شود.

در ادامه بیانیه مذکور آمده است، هنیه پاسخ‌های مثبتی در این تماس‌های تلفنی دریافت کرده و همه از وی تقدیر کرده‌اند. همچنین مقامات یاد شده برای کمک به برگزاری این عملیات دموکراتیک اعلام آمادگی کرده‌اند.

احمد ابوالغیط تصریح کرد، اتحادیه عرب هیأتی را برای نظارت بر انتخابات و تضمین شفافیت آن خواهد فرستاد.

گروه‌های فلسطینی از جمله حماس دوشنبه هفته جاری نشستی با هیأت کمیته مرکزی انتخابات به ریاست «حنا ناصر» در نوار غزه داشتند تا مواضع درباره برگزاری انتخابات را بررسی کنند. در پایان این نشست گروه‌های مختلف موافقت خود را با برگزاری انتخابات عمومی اعلام کردند.

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان در سخنرانی ۲۶ سپتامبر خود در مجمع عمومی سازمان ملل به برگزاری انتخابات عمومی در فلسطین فراخوانده بود و در مکان‌های دیگری نیز آن را تکرار کرد.

آخرین انتخابات پارلمانی فلسطین در سال ۲۰۰۶ برگزار شد که حماس با قاطعیت پیروز آن بود؛ آخرین انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان نیز در سال ۲۰۰۵ برگزار شد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول