اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

بیانیه گام دوم انقلاب امتداد اجتماعی نگاه اجتهادی شیعه است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: این مکتب شیعی بود که مؤسسان انقلاب با استفاده از اجتهاد در این مکتب توانستند انقلاب را پیروز کنند، در واقع بیانیه گام دوم انقلاب امتداد اجتماعی نگاه اجتهادی شیعه است.

بیانیه گام دوم انقلاب امتداد اجتماعی نگاه اجتهادی شیعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جعفر مروارید امشب در نشست تخصصی تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در رسانه‌ها که در نمایشگاه بین‌المللی کتاب مشهد برگزار شد، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب، یک بیانیه فراساختاری بود، سندهای زیادی را در کشور داریم که بنا بر ساختار موجود است، اما این بیانیه فراساختاری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تاکید کرد: یک بینش آزاد و فراساختاری از قانون‌گذاری برای مردم تأثیرگذارتر است.

وی با اشاره به مدل‌های مختلف برای پیشرفت اظهار کرد: در این بیانیه یک آسیب‌شناسی از گذشته و قوت‌هایی از آینده بیان شده و این یک مدل پیشرفت است.

مروارید تصریح کرد: در بیانیه تأکید شده که ظرفیت‌هایی نهفته مانند جوانان که‌ یک قدرت نرم هستند، کمتر مورد توجه قرار گرفتند و باید از این ظرفیت نهایت استفاده را کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با توجه به مرزبندی‌های این بیانیه با مدرنیته چپ و راست متذکر شد: اصول انقلاب اسلامی در شرایط کنونی قابلیت پاسخگویی به همه‌ مسائل را دارد و قواعدی که موجود هست نسبت به مدرنیته چپ و راست مرزبندی دارد، اما راه برای اصلاح و شکفتن استعدادها همیشه باز است.

وی ادامه داد: این مکتب شیعی بود که مؤسسان انقلاب با استفاده از اجتهاد در این مکتب توانستند انقلاب را پیروز کنند، در واقع بیانیه گام دوم انقلاب امتداد اجتماعی نگاه اجتهادی شیعه است.

مروارید با اشاره به وظیفه تبیین شده برای رسانه‌ها در بیانیه گام دوم اظهار کرد: رسانه‌ها در واقع آن حقیقتی که تبدیل به اضلاع اجتماعی و سیاسی شود را باید تکمیل کنند و بیانیه گام دوم را تبدیل به یک فرهنگ عمومی کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: رسانه‌ها در واقع یک نهاد اجتماعی هستند که نسبت به وقایع اطراف خود واکنش نشان می‌دهند و جای تریبون‌های یک طرفه را گرفتند.

انتهای پیام/ 7001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول