اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تشکیک «پزشکان بدون مرز» در تحقیقات حمله عربستان به بیمارستانی در شمال یمن

سازمان پزشکان بدون مرز در نتیجه تحقیقات حمله ائتلاف سعودی به بیمارستانی در شمال یمن که گفته اشکال در موشک سبب انحراف آن شده، ابراز تردید جدی کرد.

تشکیک «پزشکان بدون مرز» در تحقیقات حمله عربستان به بیمارستانی در شمال یمن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سازمان پزشکان بدون مرز» امروز پنجشنبه در گزارشی به تحقیقات منتشر شده از تیم مشترک ارزیابی حوادث [جنگی] در یمن واکنش نشان داد و به مجازات نشدن عوامل جنایات جنگی در جنگ یمن اعتراض کرد.

تیم مشترک ارزیابی حوادث در یمن وابسته به ائتلاف سعودی، ژوئیه گذشته مدعی شده بود که علت اصابت موشک شلیک شده از جنگنده ائتلاف سعودی به بیمارستان «شهاره» در شهرستان «رازح» در استان «صعده» در شمال یمن، اختلال در موشک بوده که منجر به انحراف مسیر آن شده است.

سازمان پزشکان بدون مرز امروز پنجشنبه در وبسایت خود به این موضوع اعتراض کرد و نوشت، سه سال پس از حمله به این بیمارستان، همچنان مسئولان آن بدون بازخواست مانده‌اند. 

در این گزارش آمده که «طرف‌های منازعه در یمن در اتخاذ تدابیر لازم برای تضمین عدم حمله به تأسیسات پزشکی مورد حمایت ناکام مانده‌اند. البته خطا و اهمال کاری نیز از عوامل این مسئله است». 

تأسیسات وابسته به این سازمان در یمن تاکنون حداقل پنج بار هدف حملات ائتلاف سعودی-اماراتی قرار گرفته است. این سازمان خواستار بازخواست مسئولان این حملات است اما ائتلاف سعودی از حمایت آمریکا و انگلیس و فرانسه برخوردار است. 

جنگ عربستان علیه یمن با مشارکت امارات و با حمایت سیاسی و تسلیحاتی آمریکا، انگلیس و فرانسه از فروردین ۱۳۹۴ آغاز شده و تاکنون بیش از صد هزار نفر به شکل مستقیم و غیرمستقیم بر اثر آن کشته شده و صدها هزار خانواده نیز آواره شده‌اند.

انتهای پیام/ص 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول