اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

استان قزوین ظرفیت تولید سالانه ۷ میلیون تن محصولات کشاورزی را دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: هم اکنون سالانه ۵ میلیون تن محصولات کشاورزی در استان تولید می‌شود که این میزان را می‌توان به هفت میلیون تن افزایش داد.

استان قزوین ظرفیت تولید سالانه ۷ میلیون تن محصولات کشاورزی را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، فاطمه خمسه در حاشیهٔ آیبن اعطای اولین پروانهٔ محصول گواهی شده کشاورزی اظهار کرد: باید با ارتقای کیفیت محصول، شرایط را برای افزایش صادرات محصولات کشاورزی فراهم کرد .

به گفته وی استان قزوین در زمینهٔ تولید انگور، کشمش، فندق، زغال اخته، زیتون و پسته و همچنین محصولات باغی هسته‌دار و دام و طیور می‌تواند جایگاه ویژه‌ای در صادرات داشته باشد .

خمسه گفت: با توجه به سیاست دولت در زمینهٔ کاهش باقی ماندهٔ سموم در محصولات کشاورزی با یک برنامه‌ریزی مدون و ترویج تولید محصول سالم در صدد توسعه تولید محصول گواهی شده هستیم .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: واحدهایی که در استان قزوین پروانهٔ محصول گواهی شده دریافت کرده‌اند از سم و کود شیمیایی استفاده نمی‌کنند.

وی از مسؤولین و متوالیان امر صادرات خواست مشوق‌های لازم را برای بهره‌برداران و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی سالم در نظر بگیرند .

خمسه گفت: بمنظور حمایت از تولید کنندگان و مصرف‌کنندگان بزودی بازارچهٔ عرضهٔ مستقیم محصولات کشاورزی با همکاری سازمان تعاون روستایی استان قزوین راه اندازی می‌شود .

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین در ادامه با اشاره به لزوم بکارگیری روش‌های نوین در تولید محصول سالم و مبارزهٔ بیولوژیک با آفات نباتی و گیاهی اضافه کرد: استان قزوین کم‌ترین میزان استفاده از سموم شیمیایی در محصولات کشاورزی را دارد و طی چند سال گذشته با استفاده ازروش‌های بیولوژیک اقدام به کنترل آفت و بیماری‌ها کرده است .

به گزارش خبرگزاری فارس در این مراسم، اولین پروانه استاندارد محصول گواهی شده در استان قزوین دریافت شد، این مجوز برای اولین بار در سطح کشور به سه محصول انگور، گوجه فرنگی و سبزی در قالب سامانهٔ پنجرهٔ واحد صادر شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول