اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

شیلی در بحبوحه اعتراض‌ها، از خیر میزبانی دو نشست بین‌المللی گذشت

رئیس‌جمهور شیلی که طی روزهای اخیر با اعتراض‌ها و ناآرامی‌ها مواجه بوده است، اعلام کرد که کشورش از میزبانی از دو نشست بین‌المللی انصراف داد.

شیلی در بحبوحه اعتراض‌ها، از خیر میزبانی دو نشست بین‌المللی گذشت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه بحران ناشی از اعتراض‌ها علیه سیاست‌های نولیبرالی به دولت «سباستین پینرا» رئیس‌جمهور شیلی، او امروز چهارشنبه اعلام کرده که کشورش از میزبانی دو نشست بین‌المللی انصراف داده است. 

بنا بر گزارش رویترز، در حالی که قرار بود شیلی ۱۶ و ۱۷ نوامبر (۲۵ و ۲۶ آبان) میزبان نشست سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا-پاسفیک (اَپِک) با حضور سران ۲۰ کشور شامل روسای جمهور آمریکا و چین  باشد، رئیس‌جمهور شیلی اعلام کرد که کشورش از میزبانی انصراف می‌دهد.

«سباستین پینرا» رئیس‌جمهور شیلی همچنین انصراف این کشور از کنفرانس تغییر اقلیمی سازمان ملل را اعلام کرد؛ نشستی که قرار بود دوم تا ۱۳ دسامبر (۱۱ تا ۲۲ آذرماه) برگزار شود.

رئیس‌جمهور شیلی در این باره گفت: « (انصراف از میزبانی این دو نشست)، تصمیم بسیار سختی بود و برای ما بسیار دردناک بود چرا که ما در شیلی کاملا اهمیت اپک و کنفرانس تغییر اقلیمی سازمان ملل را برای جهان درک می‌کنیم».

اعلام انصراف شیلی از این دو نشست بین‌المللی در حالی صورت گرفته که اعتراض‌ها در این کشور علیه سیاست‌های نولیبرالی دولت سباستین پینرا ادامه دارد؛ اعتراض‌هایی که حداقل ۱۸ کشته و صدها زخمی بر جا گذاشته است (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول