اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ایران منهای تهران| از باز و بسته شدن دو مرز غربی تا ضربه به دو شبکه معاند در جنوب کشور

خبر باز ماندن یک مرز و بسته شدن مرز دیگر که هردوی آنها، گذرگاه زائران و تجار ایرانی به سمت عراق است، از مهمترین اخبار امروز استان‌های خبرگزاری فارس بود. در همین حال،‌ ضربه به دو شبکه قاچاق ارز و فرقه بهائیت در دو استان نیز جالب توجه است.

ایران منهای تهران| از باز و بسته شدن دو مرز غربی تا ضربه به دو شبکه معاند در جنوب کشور

خبرگزاری فارس، سردبیری استان‌ها - در حالی که تعطیلات یک روز در میان هفته جاری همچنان ادامه دارد، اما بازار خبرهای مختلف و متنوع در دفاتر استانی خبرگزاری فارس در سراسر کشور، در این روزها هم داغ است و امروز چهارشنبه 8 آبان‌ماه هم اخبار گوناگونی از چهارگوشه کشور بر روی خروجی سردبیری استان‌ها رفت.

* خبرنگاران فارس در استان خراسان رضوی، متأثر از ایام شهادت اما رئوف حضرت علی بن موسی ‌الرضا (ع)، به پوشش آیین‌های ویژه این ایام پرداخته‌اند و در گزارشی با عنوان «صدایی که از دل برآید ...» به معرفی هیات عزاداری ناشنوایان پرداخته‌اند.

جزئیات این گزارش و فیلم و عکس آن را در اینجا بخوانید.

* اما در شرایطی که برخی مناطق کشور عراق، درگیر برخی ناآرامی‌ها شده است، از دو استان کشورمان که مرز خروجی زائران به سمت عراق هستند، دو خبر متفاوت منتشر شد. از استان ایلام و از قول معاون امنیتی استاندار خبر رسیده است که تردد زائران ایرانی از مرز مهران ممنوع است، اما در همین حال از استان کرمانشاه و از زبان فرماندار قصرشیرین هم خبر رسید که مرز خسروی باز است.

جزئیات بیشتر از این دو خبر مرزی را در صفحات ایلام و کرمانشاه بخوانید.

* در حالی که آموزش و پرورش استان خوزستان طی ماههای اخیر با خلأ مدیریتی و حواشی ناشی از آن روبرو بوده، امروز مراسم خداحافظی مدیرکل قبلی و معارفه مدیرکل جدید هم با حاشیه‌ همراه بود. به گونه‌ای که برخی فرهنگیان حاضر در مراسم، با اعتراض نسبت به عملکرد مدیرکل قبلی، برای دقایقی جلسه را تحت تاثیر قرار دادند.

شرح این ماجرا را در اینجا مرور کنید.

* از استان اردبیل هم خبر رسیده است که تا آخر سال،‌ ۲۲۷ پروژه بزرگ وزارت نیرو در حوزه آب و فاضلاب افتتاح خواهد شد. این خبری است که تقی‌زاده خامسی معاون وزیر نیرو در سفر به اردبیل اعلام کرده و می‌توانید جزئیات بیشتر آن را در این صفحه بخوانید.

* خبرنگاران فارس در استان کرمان هم در گزارشی خواندنی و البته قابل تأمل، به خطر تعطیلی بازار بزرگ مسگران کرمان پرداخته‌آند که در سایه واردات بی‌رویه محصولات مشابه، حالا حاصل هنر دستی صنعتگران این استان، رو به فراموشی رفته و توجه و تدبیر فوری مسئولان را می‌طلبد.

جزئیات بیشتر گزارش را در اینجا بخوانید.

* در حالی که این روزها بسیاری از مناطق کشور درگیر بارندگی‌ است و از نظر خیلی‌ها خطر تکرار سیل فروردین 98 احساس می‌شود، حالا استاندار گلستان خبری امیدوارکننده داده و گفته است که خانه‌های سیل‌زدگان گلستانی مستقر در چادر، تا پایان آذر تحویل داده می‌شود.

اطلاعات بیشتر از زبان هادی حق‌شناس را در این صفحه بخوانید.

* از استان مرکزی هم خبری نسبتا خوب رسیده است که ایران در بین کشورهای دنیا و در حوزه «استاندارد» رتبه 21 دنیا را دارد. این خبر را مدیرکل دفتر نظارت بر استاندارد صنایع غذایی، آرایشی، بهداشتی و حلال سازمان ملی استاندارد ایران گفته است.

جزئیات بیشتر این خبر را اینجا ببینید.

* اما یکی از مهمترین خبرهای امروز خبرگزاری فارس، از استان فارس و شهر شیراز بود؛ «دستگیری عناصر فرقه ضاله بهائیت توسط سازمان اطلاعات سپاه». این افراد با حرمت‌شکنی ایام شهادت امام رضا (ع)، جشن تولد یکی از سران فرقه خود را برگزار کرده بودند که این اتفاق، فرصتی را برای دستگیری آنها فراهم کرد.

اطلاعات بیشتر درباره این خبر را در این صفحه بخوانید.

* و بالاخره خبر ارزی امروز از استان هرمزگان هم جالب توجه بود؛ وزارت اطلاعات از شناسایی و انهدام باند قاچاق سازمان‌ یافته ارز در این استان و ضربه به این شبکه خبر داده است.

جزئیات بیشتر این خبر را اینجا بخوانید.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول