اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

کاشانی‌ها 37 میلیارد ریال وقف جدید داشته‌اند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان از 9 وقف جدید به ارزش 37 میلیارد ریال در کاشان خبر داد که با نیات کمک به هزینه درمان، عزاداری‌ها و مساجد، فرهنگی و آموزشی صورت گرفته است.

کاشانی‌ها 37 میلیارد ریال وقف جدید داشته‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام علی‌اصغر توسلی پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی به مناسبت هفته وقف اظهار داشت: واقفین جامعه شناسان خوبی هستند که برحسب نیاز و مشکلات جامعه به وقف می‌پردازند در هفته وقف سه موقوفه با نیات خیر در کاشان به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان گفت: در حال حاضر کاشان دارای 8 هزار و 728 رقبه است که 5 هزار و 428 عدد از آن‌ها درآمدزا است که از این درآمد به نفع حوزه‌های کمک درمانی بهداشتی، آموزشی، فرهنگی و مساجد استفاده می‌شود.

وی بابیان اینکه  بیشترین وقف در حوزه عزاداری صورت گرفته است، تصریح کرد: اولویت وقف در جامعه امروزی در حوزه‌های معضلات اجتماعی است که به‌طور مثال افراد معتادی که به جامعه برگشتند با مشکلاتی در خصوص اقتصاد دچار شدند که وقف در این حوزه می‌تواند آسیب‌های اجتماعی را در آینده بکاهد.

توسلی تعداد بقاع متبرک شهرستان را 120 بقعه معرفی کرد که از این تعداد 100 امامزاده، 14 آرامگاه و 3 حسینیه است که 600 نفر هیأت‌امنا و خادم ثابت در آن‌ها فعالیت دارند.

رئیس اوقاف و امور خیریه کاشان با اشاره به بهره‌برداری از کاروانسرای مسلم‌آباد، موقوفه دبیرالصنایع، و بازارچه آرامگاه دشت افروز در روزهای آینده خاطرنشان کرد: اوقاف کاشان آماده است تا در سرمایه‌گذاری در  موقوفات با تمامی ادارات و دستگاه‌ها تعامل لازم را برای منتفع شدن مستمندان شهرستان انجام دهد.

وی از 9 وقف جدید به ارزش 37 میلیارد ریال در کاشان خبر داد که با نیات کمک به هزینه درمان، عزاداری‌ها و مساجد، فرهنگی  و آموزشی صورت گرفته است.

انتهای پیام/63064/م10/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول