اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مدیرکل ارشاد اصفهان: آغاز نمایشگاه کتاب اصفهان از 18 آبان/ نقص در تعامل با رسانه‌ها را جبران می‌کنیم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: نمایشگاه کتاب استان اصفهان از 18 تا 23 آبان ماه امسال در فضایی به وسعت 4500 مترمربع برگزار می‌شود که حدود 50 ناشر و کتاب‌فروش از استان اصفهان در آن شرکت می‌کنند.

مدیرکل ارشاد اصفهان: آغاز نمایشگاه کتاب اصفهان از 18 آبان/ نقص در تعامل با رسانه‌ها را جبران می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام محمدعلی انصاری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در ماه صفر و ایام اربعین دلدادگان مکتب امام حسین (ع) با پای جسم به محضر ایشان عرض ارادت کرده و یک حرکت عظیم جهانی و بین‌الملل را ثبت کردند، این حماسه عظیم سند افتخار همه تشیع و آزادی خواهان جهان است که مردم مؤمن و شهیدپرور اصفهان سهم به سزایی در این حرکت داشته‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در ادامه به بیان رویدادهای فرهنگی این استان پرداخت و ادامه داد: حوزه فرهنگ در طول سال حوزه پرترافیکی است اما در آبان ماه رویدادهای متعددی پیش‌بینی‌شده که برخی به مناسبت ملی و برخی هم به‌تناسب خود اصفهان است.

وی تصریح داشت: برگزاری اختتامیه جشنواره مطبوعات و نمایشگاه بزرگ کتاب اصفهان، جشنواره تئاتر استان اصفهان و برنامه‌های مربوط به هفته کتاب و کتاب‌خوانی ازجمله برنامه‌های پیش رو در ماه جاری است.

انصاری با اشاره به اهمیت و جایگاه رسانه‌ها در توسعه جوامع ابراز داشت: اهمیت رسانه و مطبوعات آن‌ها در توسعه هر کشور برای همگان به‌خوبی قابل‌درک است اما رسانه‌ها و مطبوعات همچون بخش‌های دیگر کشور نیاز به توسعه، توجه، بازبینی و آموزش‌های تخصصی دارد، چراکه اگر خوب رسانه‌ها بتوانند نقش خود را به‌خوبی در جامعه ایفا کنند یقیناً آن کشور توسعه پیدا خواهد کرد و به میزان عدم موفقیت رسانه‌ها آن کشور هم در پیشرفت و توسعه دچار مشکل خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: برگزاری صحیح جشنواره‌ها نقش به سزایی در پیشرفت رسانه‌ها و مطبوعات دارند، بنابراین برپایی این رویداد ها با اهداف مختلفی  همراه بوده که مهم‌ترین آن‌ها ایجاد تحول و توسعه کیفی برای مطبوعات است از طرفی جشنواره‌ها می‌توانند میدان خوبی برای تقدیر و تشکر از تلاش گران به‌خصوص خبرنگاران، ایجاد انگیزه، شناخت توانایی‌ها و استعدادهای، ایجاد تعامل و همدلی بین اهالی مطبوعات و رسانه‌ها باشند.

وی اضافه کرد: امسال اجرای جشنواره مطبوعات به‌طور کامل به بخش خصوصی و خانه مطبوعات استان اصفهان واگذار شده و برخلاف دوره‌های گذشته استفاده از توانمندی استان اصفهان در بخش داوری استفاده‌ شده است.

انصاری شعار این دوره از جشنواره مطبوعات را «رسانه در گام دوم انقلاب» مطرح کرد و گفت: جشنواره مطبوعات امسال در 4 بخش حرفه‌ای، ویژه، جنبی و موضوعی با ارسال 800 اثر به دبیرخانه جشنواره برگزارشده و آیین اختتامیه آن 12 آبان ماه با حضور معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در ادامه به بیان جزئیات برگزاری نمایشگاه کتاب استان اصفهان پرداخت و ادامه داد: استان اصفهان علی‌رغم آن‌که در بخش فرهنگ و هنر صاحب‌نظر و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، در حوزه کتاب نیازمند توجه بیشتری است، البته ذکر این نکته ضروری است، سال 97 سال خوبی ازنظر اقتصادی برای مردم نبود، اما نمایشگاه کتاب استان اصفهان در سال گذشته نسبت به دوره‌های قبل‌تر هم به لحاظ حضور و استقبال مردم و هم خرید کتاب پررونق‌تر بود.

آغاز نمایشگاه کتاب اصفهان از 18 آبان

وی با اشاره به عرضه 90 عنوان کتاب در نمایشگاه سال گذشته اصفهان خاطرنشان کرد: نمایشگاه کتاب استان اصفهان از 18 تا 23 آبان ماه در فضایی به وسعت 4500 مترمربع در محل دائمی نمایشگاه‌های شهر اصفهان با حضور حدود 50 ناشر و کتاب‌فروش از استان اصفهان و 600 ناشر از سراسر کشور برگزار خواهد شد، همچنین امسال بیش از یک‌صد عنوان کتاب برای اهالی کتاب در این نمایشگاه عرضه خواهد شد.

انصاری در ادامه تصریح کرد: تعامل با آموزش‌وپرورش، دانشگاه‌ها و اداره کل بهزیستی برای حضور دانش‌آموزان و دانشجویان در نمایشگاه کتاب یکی از برنامه‌های جانبی این دوره از نمایشگاه است و تاکنون یک میلیارد و 300  میلیون تومان بن تخفیف خرید کتاب برای عموم مردم در نظر گرفته‌شده است که اگر مطالبه مردمی وجود داشته باشد، این رقم افزایش خواهد یافت از همین رو در نمایشگاه کتاب امسال مجموعاً 30 درصد تخفیف داده می‌شود که 20 درصد آن مربوط به بن تخفیف و 10 درصد دیگر توسط ناشران است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به مشارکت کتاب‌فروشان در این دوره از نمایشگاه گفت: کتاب‌فروشان می‌توانند با برپایی غرفه، ارائه بن کتاب که در طول برگزاری نمایشگاه که قابل‌خرید در کتاب‌فروشی‌ها باشد و گرفتن نمایندگی از ناشران در نمایشگاه امسال مشارکت داشته باشند که این کار باهدف کمک به صنف کتاب‌فروشان استان اصفهان برنامه‌ریزی‌شده است.

وی با اشاره به واگذاری نمایشگاه به بخش خصوصی متذکر شد: واگذاری رویدادها به بخش خصوصی به معنای عدم حضور و یا فعالیت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست بلکه این نهاد هم در سیاست‌گذاری و هم در بخش نظارت حضور پررنگ و فعالی خواهد داشت.

تئاتر راهی برای ارائه درست و صحیح فکر و اندیشه است

انصاری بابیان برگزاری جشنواره تئاتر استان اصفهان از 20 تا 24 آبان ماه جاری یادآور شد: در بین همه رشته‌های هنری رشته نمایش یکی از رشته‌های زیرساختی و اصلی بوده و در فرهنگ کشور ما برای ارائه درست، صحیح و بلیغ یک فکر، اندیشه و پیام است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: در جشنواره امسال 30 کادر دبیرخانه جشنواره برای حضور در این رویداد استانی اعلام آمادگی کرده‌اند که همچون جشنواره مطبوعات ارزیابی آثار این جشنواره توسط داوران اصفهانی صورت می‌گیرد، از بین آثار ارسالی 10 اثر در بخش اصلی جشنواره و از 5 شهر 5 اثر منتخب به‌عنوان اثر جانبی انتخاب‌شده است.

اصفهان، میزبان جشنواره ملی تصویرگری رضوی

وی در ادامه بیان داشت: استان اصفهان به‌زودی میزبانی جشنواره ملی تصویرگری رضوی خواهد بود و این دوره از جشنواره برای نخستین بار به‌صورت کارگاهی و کاربردی در مراحل مختلف برنامه‌ریزی‌شده است و دور نهایی آن در آبان ماه خواهد بود.

انصاری ابراز داشت: یک اقدام خوبی که در سال‌های اخیر توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته، بحث شهرهای خلاق در حوزه فرهنگ و هنر باهدف رونق کسب‌وکار و شناسایی حوزه‌های فرهنگ و هنر است و از 22 شهرستان استان اصفهان 60 طرح به دبیرخانه این طرح ارسال‌شده است و قابل‌ذکر است که هر شهر می‌تواند نهایتاً در 3 رشته به‌عنوان رشته‌های اصلی این طرح به رقابت بپردازد که پس از ارزیابی و داوری شهرهای منتخب به‌عنوان شهر فرهنگ  وهنر معرفی خواهند شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به برگزاری کنگره بزرگ تبیین ابعاد شخصیتی امیرالمؤمنین (ع) گفت: شهر اصفهان در زمستان امسال میزبان کنگره بزرگ تبیین ابعاد شخصیتی امیرالمؤمنین (ع) خواهد بود.

وقتی ارشاد هیچ پاسخی ندارد

انصاری در ادامه این جلسه در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر عدم تعامل و ارتباط مدیرکل و روابط عمومی اداره ارشاد اسلامی با رسانه‌های به‌عنوان متولی اصلی این حوزه و همچنین ضعف در نظارت و حضور مؤثر در رویدادهای که به بخش خصوصی واگذار می‌شود، اذعان داشت: حوزه فرهنگ یک حوزه بسیار گسترده و پرفرازونشیب است و گاهی ممکن است یک خبرنگار و یا حوزه خبری اطلاع‌رسانی و تعامل با رسانه‌ای خوب هست ولی این تعامل باید در حد نیاز باشد چراکه زیاد روی این موضوع سبب آسیب‌هایی می‌شود و اگر نقصی پیرامون تعامل ما با رسانه‌ها بوده جبران خواهیم کرد.

وی یادآور شد: لازم است نسبت به برخی از قضاوت‌ها تأمل بیشتری شود چراکه ممکن است یک مدیر چهره خبری داشته باشد و یک مدیر این‌گونه نباشد و این را هم قبول دارم که یک رکن موفقیت اصلی کار ما خوب و به‌جا اطلاع‌رسانی کردن است و ازاین‌پس تلاش خواهد شد تا در هر فصل یک نشست خبری با اهالی رسانه برگزار کنیم.

همچنین قابل‌ذکر است که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان به بخش دوم سؤال مطرح‌شده پاسخی نداد.

انتهای پیام/63106/م30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول