اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

مدرنترین روش خرید خودرو کارکرده در جهان

هیچکس دوست ندارد درباره اشتباهی که موقع خرید یک خودرو دست دوم مرتکب شده صحبت کند.

مدرنترین روش خرید خودرو کارکرده در جهان

هیچکس دوست ندارد درباره اشتباهی که موقع خرید یک خودرو دست دوم مرتکب شده صحبت کند. حرف زدن درباره این موضوع برای بسیاری از افراد ناراحت کننده است ولی از طرف دیگر مردم دوست دارند بدانند برای داشتن یک خرید مطمئن در این زمینه، چه کارهایی باید بکنند و از چه کارهایی باید دوری کنند. به همین منظور ما این مقاله را به صحبت درباره این موضوع اختصاص دادیم و به شما می‌گوییم که چه اشتباهاتی هنگام خرید خودرو دست دوم در کمین شما هستند و چه کنید تا در دام آنها نیافتید. مخصوصا اگر شما جزو افرادی هستید که قصد دارید برای اولین بار یک ماشین دست دوم بخرید، این مقاله بسیار به دردتان می‌خورد. این نکته مهم را هم در نظر داشته باشید که امروزه خدمات تخصصی کارشناسی خودرو دست دوم در هنگام خرید و فروش، امری بسیار رایج است که برای افرادی که دانش و تجربه کمی در این زمینه دارند، بسیار ضروری و ارزشمند است.

کارشناسان خودرو علاوه بر اینکه آموزش‌های لازم را دیده‌اند، به دلیل تجربه زیاد و ذهن کنجکاوی که دارند، با نگاه کردن به بدنه خودرو و گوش دادن به صدای موتور و دیگر قطعات می‌توانند بسیاری از ایرادات خودرو را متوجه شوند، ضمن اینکه در صورت لزوم از ابزارهای تخصصی نیز در این کار استفاده می‌کنند. علاوه بر این مساله، از وضعیت بازار و قیمت‌ها هم آگاهند و می‌توانند شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

بنابراین پیش از اینکه هر تصمیمی بگیرید، در مورد مسائلی که در این مطلب آمده، هم خوب فکر و تحقیق کنید و هم راهنمایی بگیرید.

نمی‌دانید از پس خرید کدام خودرو برمی‌آیید

قبل از اینکه کوچکترین تصمیمی برای خرید یک خودروی دست دوم بگیرید، حتما ابتدا بودجه مالی خودتان را به دقت بررسی کنید. چه مقدار مبلغی را به عنوان پیش پرداخت خودرو درنظر گرفتید؟ مقدار مبلغی که می‌توانید به عنوان قسط ماهانه پرداخت کنید چقدر است؟ هزینه را در چند ماه می‌توانید پرداخت کنید؟ اینها سوالاتی است که برای خرید یک خودرو باید از خودتان بپرسید. بدترین اتفاقی که می‌تواند بیافتد این است که عاشق یک خودرو شوید ولی ناگهان (دربعضی مواقع بعد از خرید خودرو) بفهمید که از پس اقساط آن برنمی‌آیید. سعی کنید مطابق با بودجه موردنظرتان خرید کنید تا بعدا دچار مشکل نشوید.

نمی‌دانید چه ماشینی می‌خواهید

برای خرید یک خودرو، لازم نیست حتما از قبل، مدل، سال تولید، رنگ و مشخصات دقیق خودروی موردنظرتان را بدانید، اما حداقل باید بدانید که از آن چه می‌خواهید؛ داشتن چه تجهیزاتی را برای خودروی خود ضروری می‌دانید؟ آیا از خودروهای شاسی بلند بدتان می‌آید؟ روزانه چه تعداد افراد قرار است با آن تردد کنند؟ همچنین دانستن اینکه چه چیزهایی نمی‌خواهید، به اندازه دانستن اینکه چه چیزهایی می‌خواهید اهمیت دارد. هردوی اینها در داشتن یک انتخاب درست موثرند.

بررسی نکردن اعتبار فروشنده

در هر شهری دلال‌های بسیاری زندگی می‌کنند که همگی یک لیست از انواع ماشین‌های دست دوم در اختیارتان قرار می‌دهند. به خودتان لطف کنید و قبل از خرید از یک فروشنده، درباره اعتبار او پرس و جو کنید. هرگز سمت فروشندگانی که از اعتبار و حسن شهرت بالایی برخوردار نیستند نروید. اگر نتوانستید اطلاعاتی از او بدست بیاورید و یا قصد خرید از مالک خودرو را دارید، حتما از نظرات یک کارشناس خودرو دست دوم استفاده کنید و جلوی ضرر احتمالی را با هزینه‌ای کم و معقول بگیرید.

با احساستان تصمیم می‌گیرید

هرچند که ممکن است خیلی برایتان سخت باشد، ولی در فرایند خرید خودروی دست دوم، سعی کنید احساساتی عمل نکنید و منطقی تصمیم بگیرید. مثلا اگر شما خانواده و فرزند دارید، قطعا باید به فضایی که خودرو در اختیارتان قرار می‌دهد و امنیت و راحتی آن، بیش از ظاهر و رنگ آن اهمیت دهید. بنابراین اجازه ندهید که ظاهر زیبا و جذاب یک خودرو، فریبتان دهد.

تردید داشتن

اگر خودرویی که کاملا مناسب نیازهایتان است را پیدا کردید، از دستش ندهید. مطمئن باشید افراد زیادی دوروبرتان زندگی میکنند که دقیقا همان اتومبیلی را می‌خواهند که شما می‌خواهید. پس اگر فرصت می‌خواهید که فکر کنید، به احتمال زیاد بعد از اینکه خوب فکرهایتان را کردید و تصمیم گرفتید که آن خودرو را بخرید، احتمالا آن ماشین دیگر آنجا وجود ندارد و شخص دیگری مالک آن شده است. باز هم برای جلوگیری از به تعویق انداختن تصمیم‌تان پیشنهاد می‌کنیم با یک کارشناس خودرو مشورت کنید.

آشنا نبودن با قیمت‌ها در بازار

اگر نمی‌دانید قیمت خودروی موردنظرتان حدودا چقدر است، هنگام خرید ممکن است سرتان کلاه برود. قبل از رفتن برای خرید، حتما وقتی برای آشنا شدن با حدود قیمت‌های خودروی موردنظرتان بگذارید. برای پیدا کردن قیمت‌ها می‌توانید به سایت های معتبر در این زمینه سربزنید و یا از یک فرد آشنا با  کارشناسی خودرو کمک بگیرید.

تست نکردن ماشین قبل از خرید

از دیدن این مورد در لیست ما متعجب شدید؟ شاید با خودتان فکر کنید واقعا چه کسی قبل از تست رانندگی با یک خودرو آن را می‌خرد؟ باور کنید یا نه خیلی‌ها این کار را می‌کنند. لطفا اینکار را با خودتان نکنید. قبل از خرید حتما یک دور با ماشین رانندگی کنید و از مناسب بودن انتخابتان مطمئن شوید.

ایده‌آل‌گرایی

بله، همه می‌خواهند خودرویی بخرند که کمترین راه را رفته باشد، فول امکانات باشد و کاملا تر و تمیز نگه داشته شده باشد. قبل از اینکه بیشتر رویاپردازی کنید به خودتان یادآوری کنید که قرار است یک ماشین دست دوم بخرید و ایده‌آل‌گرایی در این مورد اصلا به کارتان نمی‌آید. بدانید که ایده‌آل‌گرا بودن شما ممکن است باعث شود هیچوقت نتوانید خودروی موردنظرتان را پیدا کنید.

فقط از صاحبان خصوصی خرید کردن

بسیاری از افراد اصرار دارند که فقط از صاحبان مستقیم خودروها خرید کنند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید، باید بدانید که با این کار ممکن است بسیاری از فرصت‌های عالی را از دست بدهید. اگر بتوانید یک فروشنده معتبر و قابل اطمینان پیدا کنید، آنوقت ممکن است از مزیت‌های بیشتری مثل گارانتی، خرید اقساطی و حتی خدمات پس از فروش بهره مند شوید. البته در این مورد هم استفاده از نظرات تخصصی یک کارشناس خودرو بسیار مفید است.

بیشتر بدانید: بهترین راه برای خرید مطمئن و فروش آسان خودرو

درخواست نکردن یک گزارش کامل درباره وضعیت خودرو

این مورد دقیقا آن چیزی است که باید از یک کارشناس خودروی دست دوم بخواهید. دریافت یک گزارش کامل درباره وضعیت خودرو، از مهمترین مراحل خرید ماشین‌های دست دوم بشمار می آیند. اطلاعات بسیار مهمی مثل اینکه آیا خودرو قبلا تصادفات شدید داشته یا دارای خرابی‌های جدی هست یا نه، در این گزارش کامل ثبت می‌شوند که قبل از خرید باید حتما مدنظر قرار داده شوند.

شاید به نظر برسد این روش‌ها تنها مختص کشورهای توسعه یافته جهان است و در ایران تنها همان روش‌های سنتی مراجعه به سایت‌های آگهی، انتخاب خودرو، تماس با فروشنده و هماهنگی بازدید وجود دارد. روشی که محدودیت‌ها و ریسک‌های خاص خودش را داراست. از پیدا کردن خودروی سالم گرفته تا پیدا کردن کارشناس مناسب که به واسطه اشتباه در انجام کارشناسی به شما ضرر میلیونی وارد نکند؛ همه از دردسرهای خرید خودرو به شیوه سنتی هستند.

ارائه خدمات کارشناسی خودرو در محل توسط شیپور

این روزها برای تسهیل استفاده از نظرات و گزارش‌های افراد متخصص در این حوزه، خدمات کارشناسی خودرو در محل ارائه می‌شود و شیپور به عنوان تخصصی‎ترین پلتفرم خرید خودرو، این خدمات را به کاربران خود ارائه می‌دهد. امروز کاربران شیپور می‌توانند برای هر خودرویی درخواست کارشناسی داده و ظرف مدت 45 دقیقه به شکل حضوری از خدمات کارشناسی خودرو بهره مند شوند.

کارشناس فنی شیپور در محل مورد نظر شما حاضر خواهد شد. وضعیت خودرو را از نظر فنی، بدنه، آپشن و کارکرد بررسی نموده و تمام موارد را بر روی برگه رسمی کارشناسی خودروی مدنظر شما درج خواهد نمود. آگهی‌های کارشناسی شده در شیپور، دارای یک نشان خواهند بود و نسبت به سایر آگهی‌ها متمایز می‌شوند. شیپور همچنین با استعلام قیمت از مراجع ذی صلاح و نیز الگوریتم‌های هوش مصنوعی، می‌تواند بازه قیمتی خودرو را به نمایش گذارند.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول