اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

تهدید هند به زمین‌گیر کردن ایرباس‌هایی که از موتور آمریکایی استفاده می‌کنند

سازمان هوانوردی کشوری هند اعلام کرد در صورتی که موتورهای آمریکایی چندین فروند هواپیمای ایرباس در این کشور بروز رسانی نشود مجوز پرواز آنها را لغو می‌کند.

تهدید هند به زمین‌گیر کردن ایرباس‌هایی که از موتور آمریکایی استفاده می‌کنند

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، سازمان هوانوردی هند اعلام کرد در صورتی موتورهای آمریکایی 16 فروند هواپیمای ایرباس خطوط هوایی ایندی‌گو این کشور بروز رسانی نشوند طی 2 هفته آینده مجوز پرواز آنها را لغو خواهد کرد.

این هواپیماها که از قضا از نوع ایرباس 320 نئو هستند و از جمله محصولات جدید ایرباس محسوب می‌شوند از موتورهای "پرت اند ویتنی" آمریکایی به عنوان پیشران استفاده می‌کنند.

این موتورهای آمریکایی بیش از 3000 هزار ساعت سابقه پرواز دارند و دلیل این تصمیم مقامات سازمان هوانوردی کشوری هند این است که هواپیماهای ایرباس نئو در این کشور طی هفته گذشته 3 مورد خاموش شدن موتور در حین پرواز را به ثبت رسانده‌اند.

شرکت هواپیمایی ایندی‌گو هند بزرگ‌ترین مشتری هواپیماهای ایرباس 320 نئو در جهان محسوب می‌شود و اخیرا تصمیم گرفته است که قراردادی به ارزش 20 میلیارد دلار برای خرید موتور‌های هواپیما محصول مشترک جنرال الکتریک و سافرون فرانسه را به امضا برساند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول