اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

رییس جدید دانشگاه مذاهب اسلامی بندرعباس معرفی شد

طی مراسمی با حضور رییس دانشگاه مذاهب اسلامی کشور، نماینده ولی فقیه در هرمزگان، نمایندگان مردم در مجلس و جمعی از روحانیون اهل سنت و شیعه، رییس جدید دانشگاه مذاهب اسلامی بندرعباس معرفی شد.

رییس جدید دانشگاه مذاهب اسلامی بندرعباس معرفی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت الاسلام محمدحسین مختاری ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رؤسای دانشگاه مذاهب اسلامی اظهار داشت: ۲۷ سال است که دانشگاه مذاهب با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب تاسیس شده و فعالیت می‌کند.

وی افزود: تقویت بنیه تقریبی بین جامعه اسلامی و و جلوگیری از رشد، بروز و ظهور اندیشه‌های افراطی در جامعه از جمله اهداف دانشگاه مذاهب اسلامی است.

رییس دانشگاه مذاهب اسلامی کشور بیان داشت: زمانی که سه سال پیش این مسوولیت را برعهده گرفتم سه دانشگاه مذاهب در کشور وجود داشت که ظریف‌ترین آن دانشگاه مذاهی اسلامی در استان هرمزگان بود و اکنون هشت استان دارای این دانشگاه هستند. 

وی ادامه‌داد: در این استان دانشگاهی تاسیس شده‌بود بدون اینکه برای آن ساختمانی ساخته‌شود و بیشترین وقت ما در هرمزگان برای رفاه دانشجویان صرف شده‌است. 

در ادامه نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان گفت: وضعیت فعلی دانشگاه مذاهب اسلامی در استان زیبنده هرمزگان نیست و باید مسوولان برای برطرف کردن مشکلات آن اقدام کنند. 

حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده اظهارداشت: رهبر انقلای بیانیه گام دوم انقلاب را براساس تمدن نوین اسلامی پایه‌گذاری کرده‌اند.

وی عنوان‌کرد: دانشگاه مذاهب اسلامی بالاترین سهم در تمدن‌سازی را در بین دانشگاه‌ها دارا می‌باشد و باید تلاش کند فکر تمدن‌سازی را در بین مخاطبین خود فراگیر کند.

امام جمعه بندرعباس خاطرنشان‌کرد: فکر تمدن‌سازی باید در بین نخبگان و فرهیختگان چه اهل سنت و چه شیعه ایجاد شود و دانشگاه مذاهب اسلامی در این راه می‌تواند نقش پررنگی را ایفا کند و تا زمانی که این کار در نخبگان ایجاد نشود موفقیتی حاصل نمی‌شود.

سرپرست سابق دانشگاه مذاهب اسلامی بندرعباس نیز در این مراسم اظهارداشت: از سال ۹۶ تاکنون که این مسوولیت را برعهده گرفتم تمام تلاش خود را به کار بستم که در جهت پیشرفت دانشگاه حرکت کنم. 

حجت الاسلام عبدالصمد علی‌آبادی عنوان‌کرد: در زمانی که این مسوولیت را برعهده گرفتم ۱۴۰ دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل بودند و اکنون این تعداد به ۲۸۰دانشجو رسیده‌است.

وی افزود: تعداد طلاب این دانشگاه در سال ۹۶ هفت نفر بود که اکنون ۱۴۴ طلبه در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. 

سرپرست سابق دانشگاه مذاهب اسلامی بندرعباس تعداد دانشجو و طلاب اهل سنت در این دانشگاه را در سال ۹۶ پانزده نفر عنوان کرد و اظهارداشت: در حال حاضر ۱۱۴ دانشجو و طلاب اهل سنت در دانشگاه مذاهب اسلامی بندرعباس در حال تحصیل هستند.  

علی‌آبادی درخصوص رشته‌ها و مقاطع این دانشگاه نیز خاطرنشان‌کرد: در سال ۹۶ تنها دو رشته در مقطع کارشناسی داشتیم که اکنون علاوه بر رشته‌هایی در مقطع کارشناسی، دو رشته نیز در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه در حال ارائه است.

در ادامه این آیین، سرپرست جدید دانشگاه مذاهب اسلامی بندرعباس گفت: هدف از تشکیل دانشگاه مذاهب اسلامی این است که تفکر امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب را در اتحاد جامعه اسلامی محقق سازد.

حجت الاسلام محسن ابراهیمی افزود: در این دانشگاه به صورت علمی روش‌های نظری تقریب مذاهب با محوریت قرآن و سنت پیامبر(ص) آموزش داده‌می‌شود تا اهداف این دانشگاه تحقق پیدا کند.

وی خاطرنشان‌کرد: این دانشگاه در تلاش است تا نخبگان را در کنار هم قرار دهد تا علوم اسلامی را فراگیرند و اگر بتوانیم این دانشگاه را آنگونه که حق آن است توسعه دهیم از افراطی‌گری‌ها جلوگیری خواهد شد. 

سرپرست جدید دانشگاه مذاهب اسلامی بندرعباس اظهارداشت: با فعالیت‌های علمی در دانشگاه مذاهب اسلامی، راهکارهای تقریب و اتحاد بوجود خواهد آمد.

ابراهیمی در پایان گفت: در استان هرمزگان همه مسوولان به دنبال تحقق تقریب و اتحاد هستند و حفظ اساس اسلام، گسترش اسلام و جلوگیری از اختلافات مذهبی با وحدت امکان‌پذیر خواهد بود. 

گفتنی است؛ در پایان مراسم حکم سرپرستی حجت الاسلام محسن ابراهیمی از سوی رییس دانشگاه مذاهب اسلامی کشور اعطاء و از زحمات علی‌آبادی قدردانی شد. حجت الاسلام ابراهیمی از روحانیون بومی استان و اهل شهرستان بشاگرد است.

انتهای پیام/۸۸۰۴۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول