اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

جمع‌بندی عزاداری‌های امسال/ علاقه مردم به انتقاد صادقانه در هیأت‌ها

حجت‌الاسلام سید عباس موسوی مطلق سخنران مذهبی در جمع‌بندی عزاداری‌های امسال اظهار داشت: مردم نسبت به طرح مسائل تند سیاسی در هیأت‌ها بی‌علاقه‌اند و در عوض طرح مسائل اجتماعی و سیاسی را در فضای انتقادی صادقانه تقاضامندند.

جمع‌بندی عزاداری‌های امسال/ علاقه مردم به انتقاد صادقانه در هیأت‌ها

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سید عباس موسوی مطلق، کارشناس اخلاق و سخنران مذهبی در صفحه اینستاگرام خود با انتشار مطلبی به مناسبت فرا رسیدن روز اول ماه ربیع به جمع‌بندی و ارائه پیشنهادهایی درباره فعالیت هیأت‌های مذهبی پرداخت. در این متن آمده است:

در مکتب عشق، ترجمه پایان، آغاز است ...

دو ماه محرم و صفر به لطف خدا به ۱۰ استان جهت منبر مشرف شدم، بیش از ۲۰۰ ساعت سخنرانی داشتم و ده‌ها جلسه را شرکت کردم، بیش از ۵۰ ساعت مشاوره دادم و ...

برداشتم این است:

۱ـ جلسات امسال از لحاظ کمی و کیفی افزایش چشمگیری داشته است

۲ـ مهم‌ترین مشکلات مردم که بیان می‌کردند عبارت بود از: مشکلات اقتصادی، مشکلات خانوادگی که دلیل بروز مشکلات خانوادگی عموماً فضای مجازی، صمیمیت‌های بیش از حد با دیگران و تنوع طلبی در همه عرصه‌ها مطرح می‌شد

۳ـ تعامل بیشتر بین امنا، سخنرانان و مداحان در برگزاری جلسات

۴ـ رشد معنادار اشعار شاعران در معرفت افزایی و بصیرت‌بخشی

۵ـ بی‌علاقه‌بودن مردم نسبت به طرح مسائل تند سیاسی و در عوض طرح مسائل اجتماعی و سیاسی را در فضای انتقاد صادقانه و با حکمت تقاضامند بودند.

۶ـ شبهات خودی‌ها اثر منفی بیشتری به‌جا گذاشته تا القا شبهات دشمنان در بیرون مرزها

۷ـ به‌نظرم بیشترین محتوای مورد نیازی که واعظان، شاعران و ذاکران باید به مستمعان برسانند امور ذیل شامل؛ تاریخ تطبیقی، اخلاق، خانواده و امید بخشی به جامعه است.

روز به روز به برکت انقلاب و مجاهدت مجاهدان: «یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا؛‌مردم را ببینی که فوج فوج به دین خدا درمی‌آیند»کاملا مشهود است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول