اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

حسن‌پور: تمدن‌سازی نوین اسلامی با ایجاد کارخانه‌های تولید محتوا سرعت می‌گیرد

رئیس دانشکده رسانه فارس گفت: تمدن‌سازی نوین اسلامی با ایجاد کارخانه‌های تولید محتوا سرعت می‌گیرد.

حسن‌پور: تمدن‌سازی نوین اسلامی با ایجاد کارخانه‌های تولید محتوا سرعت می‌گیرد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، ویژه برنامه آغاز سال تحصیلی دانشکده رسانه خبرگزاری فارس با حضور حمید حسن پور، رئیس دانشکده، حسین شمقدری مستندساز و خانواده شهید محمد حسین حدادیان برگزار شد.

در ابتدای این برنامه حمید حسن‌پور رئیس دانشکده رسانه فارس وظیفه اصلی رسانه‌های انقلابی امروز را تولید محتوا با محوریت تمدن سازی نوین اسلامی و انتشار جهانی آن دانست.

حسن‌پور با اشاره به نقش بی‌بدیل نیروی انسانی متبحر در این زمینه گفت: خبرگزاری فارس به عنوان بزرگ‌ترین خبرگزاری کشور اقدام به ایجاد باشگاه خبرنگاران توانا و دانشکده رسانه کرده است که تعداد قابل توجهی از مدیران و فعالان رسانه‌ای کشور از دانش آموختگان این دو مرکز آموزشی هستند.

وی در ادامه با اشاره به نقش عالمان و دانشمندان دوره های مهم تمدنی با تاکید بر این که در دوران های گذشته علم محدود به پیش گویی و یا پیش بینی آینده بود، گفت: امروز دانشمندان با استفاده از ابزارهایی که علوم شناختی در اختیارشان قرار داده است آینده را پیش‌بینی نمی‌کنند، بلکه آن را می‌سازند و این کار به برکت کاوش‌های عمیقی که در خصوص شناخت انسان انجام گرفته امکان پذیر شده است.

رئیس دانشکده رسانه فارس افزود: امروزه دانشمندان به  یکی از دشوارترین سوالات بشر مبنی بر این که «انسان چیست» پاسخ درخوری داده‌اند. بر این اساس انسان چیزی جز ذهن نیست و منشا همه تعاملات و کنش‌های انسانی ذهن انسان است.

وی ادامه داد: مهم‌ترین ابزار تأثیرگذاری بر ذهن انسان‌ها رسانه‌ها هستند و بر همین اساس آینده را کسانی می‌سازند که خود را به علم رسانه مجهز کنند.

حسن پور خطاب به دانشجویان دانشکده رسانه فارس گفت: ورود شما به دانشکده رسانه خبرگزاری فارس نخستین گام برای ورود به عرصه تمدن سازی نوین اسلامی با استفاده از ابزار رسانه است و فراگیری علوم مرتبط با رسانه مهمترین قدم برای ساخت آینده خود، جمهوری اسلامی ایران و تمدن جهانی است.

وی با بیان این که دنیای امروز تشنه پیام‌های نجات بخش انقلاب اسلامی است، راه رساندن این پیام‌ها را تولید انبوه محتوای مبتنی براین تعالیم حیات بخش دانست.

حسن پور با ذکر این نکته که در  انقلاب صنعتی، جرقه‌های اولیه ایجاد کارخانه‌های بزرگ صنعتی مانند خودرو سازی و یا هواپیما سازی در خانه‌ها و کارگاه‌های کوچک زده شد افزود:‌ همانگونه که عصر انقلاب صنعتی با تبدیل کارگاه‌های کوچک به کارخانه‌های بزرگ صنعتی شکل گرفت، امروز و درجریان تمدن سازی نوین اسلامی نیازمند کارخانه‌های تولید محتوا  و انتشار جهانی این محصولات هستیم چرا که برخلاف جهان صنعتی که به دنبال عرضه کالا و و تشویق به مصرف‌گرایی هستند، انقلاب اسلامی ایران به دنبال عرضه کالا از جنس پیام است به همین دلیل ما به جای کارخانه‌های صنعتی نیاز به کارخانه‌های تولید محتوا داریم.

رئیس دانشکده رسانه فارس با دعوت از دانشجویان برای پیوستن به نهضت تولید محتوا وعده داد به زودی سامانه‌ای رو نمایی می‌شود که همه دانشجویان دانشکده رسانه فارس  بتوانند در نخستین کارخانه تولید محتوای کشور مشغول به کار و فعالیت شوند.

در ادامه این برنامه حسین شمقدری، کارگردان و مستند ساز با بیان اینکه کسی که دنبال یادگیری فن و حرفه است باید برای تحصیل به مراکز علمی کاربردی برود، گفت: دانشکده رسانه خبرگزاری فارس یکی از بهترین مکان‌ها برای تحصیل دانشگاهی علوم رسانه‌ای و حرکت به سمت کارآفرینی است.

شمقدری با بیان اینکه فکر نمی‌کردم روزی مستند‌ساز شوم، خطاب به دانشجویان اظهار داشت: در روزهایی که دانشجو بودم در فوق برنامه‌های دانشگاه صنعتی شریف شرکت می‌کردم و بعد از عضویت در بسیج دانشجویی و تشکیل گروه رسانه‌ای مقدمات ورود به دنیای رسانه و ساخت مستند برای من فراهم شد پس شما دانشجویان هم از همین روزهای ابتدای شروع تحصیل در دانشکده رسانه، برای شروع کار تشکیل گروه دهید. این گروه باید شامل سه دسته افراد باشد؛ خلاق، مدیر و اجرایی.

وی با بیان اینکه مستند «یزدان تفنگ ندارد» را با دستانی خالی و در خوابگاه دانشجویی با همان گروه تولید شد، اظهار داشت: کنار آمدن با شرایط سخت و استقامت و تشکیل گروه می‌تواند انسان را به موفقیت برساند؛ گروه آرمان مدیا نیز با همین روش به موفقیت رسیده است.

شمقدری با بیان اینکه امروز در زمانی هستیم که شغل‌های حوزه تصویری رسانه جز درآمدزا ترین مشاغل است، افزود: در عصر ارتباطات اگر از امروز شروع کنید، می‌توانید پدیده‌‌های فراتر از ذهن و محصولاتی متناسب با وضعیت آینده ایجاد کنید.

این مستند ساز جوان با بیان اینکه هوش مصنوعی انقلابی شگرف در آینده‌ای نزدیک ایجاد خواهد کرد ادامه داد: محصولات امروز باید دیجیتالی شده و از فن‌آوری هوش مصنوعی بهره ببرد.

وی در ادامه گریزی هم به مسئله کارآفرینی زد و گفت: در ابتدای کار مستند سازی برای اولین بار در ایران سایت فروش لینک دانلود مستند ایجاد کردیم و توانستیم از این راه هزینه‌های تولید مستند را فراهم و حتی کسب درآمد کنیم.

شمقدری خطاب به دانشجویان تأکید کرد: باید به این مسئله فکر کنید که چه کاری را برای نخستین بار می‌توانید در ایران انجام دهید.

کارگردان مستند متولد اورشلیم تصریح کرد: باوجود اینکه کسب درآمد به مستند‌ساز امید و انرژی می‌دهد اما اثرگذاری از آن مهمتر است. معتقدم به دلیل اینکه برای اثرگذاری وارد عرصه مستند‌سازی شده‌ام خداوند مرا در مسیر موفقیت قرار داده است.

وی در پایان گفت: تدوین ۳ مستند جدید را در دستور کارمان داریم.

در ادامه این مراسم پدر شهید محمد حسین حدادیان؛ که در درگیری‌های خیابان گلستان هفتم در اواخر سال 96 به درجه شهادت نایل شده است، به بیان خاطراتی از شهید پرداخت و نحوه به شهادت رسیدن وی را بازگو کرد.

در پایان این مراسم نیز از خانواده شهید حدادیان و فارغ‌التحصیلان دانشکده رسانه فارس که موفق به پذیرفته شدن در مقطع کارشناسی ارشد شده بودند، تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول