اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حمایت فراکسیون‌های سیاسی عراق از تکمیل اصلاحات توسط دولت

ائتلاف «الفتح» عراق تأکید کرد که فراکسیون‌های سیاسی از جمله الفتح، حامی دولت هستند تا اصلاحات را تکمیل کند.

حمایت فراکسیون‌های سیاسی عراق از تکمیل اصلاحات توسط دولت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ائتلاف «الفتح» عراق تأکید کرد که دولت این کشور همچنان در حال انجام اصلاحات است.

«فاضل الفتلاوی» نماینده الفتح در پارلمان عراق گفت که دولت این کشور با حمایت پارلمان در حال انجام اصلاحات است تا بتواند تمامی مطالبات تظاهرات‌کنندگان را رفع کند.

الفتلاوی به پایگاه خبری «المعلومه» گفت که «دولت مقدس یا خط قرمز نیست، ولی تنها زمانی می‌توان آن را بر کنار کرد که به اصلاح [اوضاع] و آرامش ختم شود».

وی تصریح کرد که بیشتر «فراکسیون‌های سیاسی از جمله الفتح، حامی دولت هستند تا اصلاحات را تکمیل کند».

این نماینده عراقی خاطر نشان کرد که این فراکسیون‌ها شرط گذاشته‌اند که این اصلاحات در بر گیرنده مطالبات تظاهرات‌کنندگان باشد.

ائتلاف «سائرون» دوشنبه هفته جاری اعلام کرد که در مرحله کنونی قصد دارد پنج اقدام انجام دهد از جمله برکنار کردن دولت عادل عبدالمهدی، اصلاح قانون انتخابات، تصویب بودجه 2020 و سپس انحلال پارلمان.

در همین ارتباط، پارلمان عراق در جلسه روز سه‌شنبه (روز گذشته)، از عبدالمهدی دعوت کرد تا در جلسه‌ای که برای رفع مطالبات مردم معترض برگزار شده، حضور یابد، ولی در این جلسه حاضر نشد؛ چون همزمان با جلسه پارلمان، وی در جلسه هیأت دولت بود. 

جلسه فوق العاده پارلمان از دوشنبه هفته جاری آغاز شد و دیروز نیز ادامه یافت و قرار است امروز و فردا جلسات پارلمان ادامه داشته باشد. در جلسه روز گذشته شماری از قوانین یا طرح‌های جدید از جمله لغو امتیازهای رؤسا و مقام‌های عالی‌رتبه تصویب شد.

اعتراضات عراق که از اول اکتبر آغاز شده و به دلیل ایام اربعین حسینی متوقف شده بود، از بیست و پنجم اکتبر در چند استان این کشور از سر گرفته شده است. 

 عبدالمهدی روز گذشته در پاسخ به درخواست رهبر جریان صدر برای استعفا، در قالب نامه‌ای سرگشاده گفت (+) که توافق سیاسی راه کوتاه‌تری از استعفا و برگزاری انتخابات زودهنگام برای تغییر دولت است.

عبدالمهدی به الصدر گوشزد کرد که هر سیاستمداری نباید مدعی نمایندگی مردم شود و بهترین راه روشن شدن اراده مردم «صندوق رأی» است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول