اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

آسیب شناسی فضای اینترنت / لزوم تقویت «سواد رسانه» در بین مردم

یک روانشناس ایلامی گفت: فضای اینترنت باید در ایلام بیشتر مورد بررسی و شناخت قرار گیرد تا از آسیب‌های آن در امان بود.

آسیب شناسی فضای اینترنت / لزوم تقویت «سواد رسانه» در بین مردم

محمد موسوی روانشناس و کارشناس خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام به‌مناسبت روز جهانی اینترنت گفت: مشخصه‌های اعتیاد به اینترنت کناره‌گیری، کاهش کرانه‌دید، وابستگی غیر معمول به یک فرد است.

وی افزود: تعداد زیادی از جوانان استان ایلام متاسفانه درگیر استفاده غیر معمول از اینترنت هستند که مسوولین مربوطه باید نسبت به این موضوع راه حلی بیندیشند؛ بایستی سواد رسانه را در مردم تقویت کرد.

این روانشناس و مشاور خانواده خاطرنشان کرد: نظارت جدی خانواده‌ها بر استفاده ابزاری این وسیله توسط فرزندانشان باید کنترل شود و استفاده از فضای مجازی بایستی متناسب با شرایط فرهنگ جامعه باشد.

موسوی ادامه داد: این نوع اعتیاد اغلب عواقب دردناکی دارد و تحقیقات نشان داده است که رسانه‌های اجتماعی و فناوری‌های پیشرفته در افزایش شدت افسردگی و از بین بردن رشد اجتماعی نقش مهمی دارند.

وی ادامه داد: چراغ خطر اعتیاد روشن شده، روشنایی که به تبعات آثار تخریب کننده‌ای را بر روی افراد خصوصا جوانان و نوجوانان نسل امروز خواهد گذاشت این نوع اعتیاد فرد را به انسانی رها شده تبدیل می‌کند.

انتهای پیام/970813

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول