اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

موضوع تغییر طعم و بوی آب تنها مختص شهر سنندج نیست

مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت و آب و فاضلاب شرکت آبفا کشور گفت: موضوع تغییر طعم و بوی آب تنها مختص شهر سنندج نیست.

موضوع تغییر طعم و بوی آب تنها مختص شهر سنندج نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، کوشیار اعظم واقفی در جریان سفر به کردستان از تصفیه‌خانه‌های آب شماره‌های یک و دو شهر سنندج بازدید کرد و با بیان اینکه موضوع تغییر طعم و بوی آب تنها مختص شهر سنندج نیست، اظهار کرد: در هرجایی که از آب سد استفاده می‌شود، امکان بروز این مشکلات نیز وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: دلیل امر این است که در زمان ورود مواد مغذی به دریاچه سد، ایجاد جلبک می‌شود که می‌تواند مشکلاتی را به لحاظ طعم و بو ایجاد کند.

وی تصریح کرد: این جلبک‌ها در سیستم تصفیه از آب گرفته می‌شود، اما برخی از این جلبک‌ها موادی ترشح می‌کنند که بویی شبیه به بوی خاک می‌دهند.

مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت و آب و فاضلاب شرکت آبفا کشور برنامه‌ریزی برای پیشگیری از ورود مواد مغذی کمتر به دریاچه سد را یک نیاز ضروری دانست و تأکید کرد: برنامه‌ریزی‌ها باید بر همین مبنا باشد.

واقفی با اشاره به اینکه مواد جلبکی به لحاظ سلامت مشکلی برای شهروندان ایجاد نمی‌کند، گفت: اما پذیرش طعم و بوی آن برای مصرف کننده ساده نیست.

وی عنوان کرد: در مجتمع تصفیه خانه آب سنندج تدابیری برای مقابله بیشتر با چنین شرایطی اندیشیده شده که از آن جمله می‌توان سیستم اوزون‌زنی و مواد منعقدکننده قوی و در نهایت سیستم تصفیه پیشرفته‌تر را نام برد که تا حد زیادی موفق بوده است.

وی در پاسخ به سوالی که از ۲۰ نمره چه نمره ای به آب شهر سنندج می.دهید، گفت: در اکثر مواقع نمره ۲۰ و در شرایط فعلی به دلیل طعم و بوی آب نمره ۱۸ می‌دهیم.

همچنین در جلسه‌ای که با حضور مهندس واقفی، مدیرعامل آبفا، نماینده مرکز بهداشت و شرکت آب منطقه‌ای استان برگزار شد مقرر شد برنامه‌های منظم و دوره‌ای به صورت جامع برای حفاظت از سد وحدت( قشلاق) شهر سنندج بر اساس اولویت‌ها تدوین و برای اجرا به سازمان‌های مرتبط ابلاغ شود.

*از ظرفیت‌های مردمی برای جلوگیری از ورود فاضلاب سدها به سد استفاده شود

 

ابراهیم زارعی فرماندار سنندج نیز ضمن ابراز رضایت از وضعیت سلامت آب خروجی از تصفیه خانه اظهار کرد: باید با آموزش از ظرفیت‌های مردمی برای جلوگیری از ورود فاضلاب روستاها به سد استفاده شود.

همچنین جمعی از نمایندگان سازمانهای مردم نهاد شهر سنندج از تصفیه‌خانه آب سنندج بازدید کردند

نمایندگان سمن‌های شهر سنندج ضمن بازدید از مجتمع تصفیه‌خانه آب سنندج، با فرآیند تصفیه آب خام به آب شرب سالم و مراحل انتقال آن آشنا شدند و مدیران و کارشناسان شرکت آبفا استان نیز توضیحات لازم را ارائه دادند.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان در این بازدید با بیان اینکه یکی از شاخص‌های توسعه جوامع، دسترسی به خدمات بهداشتی از جمله آب شرب سالم است، اظهار کرد: تصفیه‌خانه شماره ۲ سنندج از سال ۹۴ وارد مدار شده و یکی از به روزترین تصفیه‌خانه‌های موجود در کشور است.

محمدحسین محمدی با تأکید بر اینکه آبی که در شبکه توزیع می‌شود قطعا سالم و دارای بالاترین استانداردهای بهداشتی است، تصریح کرد: افزایش اطمینان و آرامش بخشی به شهروندان در زمینه آب تولیدی در استان هدف شرکت است و در این راستا دست یاری به سوی معتمدین مردم دراز می‌کنیم تا بتوانیم از ظرفیت آنها برای ارتقای این اعتماد عمومی استفاده ببریم.

وی با بیان اینکه بخشی از سلامت جامعه برعهده آبفا است، گفت: در بحث کمی، مشکل نداریم و در حوزه کیفی وسواس زیادی داریم چون سلامت مردم وابسته به کار ما است.

محمدی افزود: از مراجع فکری جامعه انتظار داریم برای حفظ آرامش فکری مردم تلاش کنند و آبفا نیز واقعیت‌ها را به مردم می‌گوید.

وی با اشاره به اینکه هیچ مجموعه‌ای تمایل ندارد ایرادی در کارش باشد، گفت: اما گاهی شرایطی پیش می‌آید که نیاز به تعامل همه جانبه و فرابخشی و همچنین کمک مردم است.

وی تاکید کرد: همه آنچه در استانداردها لازم بوده توسط آبفا رعایت شده و از بالاترین و بهترین روش‌های تصفیه استفاده می‌کنیم اما خروجی آب تا حد کمی دارای طعم و بو است که لازم است تمامی دستگاه‌های متولی مربوطه پای کار باشند تا عوارض موجود برطرف شود.

در این بازدید نمایندگان سمن های شهر سنندج ضمن تقدیر از فعالیت‌های شرکت خواستار افزایش ارتباط آبفا با اقشار مختلف مردم و اطلاع‌رسانی بیشتر در زمینه کیفیت و سلامت آب شرب شهر شدند.

در پایان این بازدید جلسه پرسش و پاسخ نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد شهر سنندج با مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت آب و فاضلاب شرکت آبفا کشور برگزار و مهندس واقفی به سوالات آنها پاسخ داد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول