اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ایران منهای تهران| از احکام متفاوت قاضی جوان تا خاخام زاده ای که مسلمان شد

احکام متفاوت قاضی جوان، آزادی تمام کارگران بازداشتی آذرآب، حرف های رییس مجلس درباره یارانه ها و گفتگو با خاخام زادهای که مسلمان شد از جذاب ترین و پربحث‌ترین اخبار امروز استان‌ها بود که در این گزارش می‌خوانید.

ایران منهای تهران| از احکام متفاوت قاضی جوان تا خاخام زاده ای که مسلمان شد

خبرگزاری فارس؛ سردبیری استان‌ها: امروز هم گشتی میان اخبار منتشر شده در استان های خبرگزاری فارس زده ایم ومهمترین اخبار و سوژه‌ها را برایتان گلچین و در قالب یک بسته خبری آماده‌ کرده‌ایم.

  • احکام جایگزین زندان از موضوعات جالبی است که بعضی اوقات علاوه بر رسانه ای شدن عنصر جذابیت را نیز به همراه دارد. یک قاضی دهه شصتی  از تجربیات خود در صدور چنین احکامی در شعبه 110 دادگاه فیروزکوه سخن گفته است. از تأمین علوفه حیوانات وحشی درفصل سرد برای شکارچی غیرمجاز تا حکم مطالعه کتب شهید مطهری به جای حبس. متن کامل را ( اینجا) مطالعه کنید.

 

  • به گزارش خبرنگار فارس از استان خراسان رضوی روستایی در فاصله 60 کیلومتری این استان با جمعیتی حدود 500 نفر وجود دارد که عمده اهالی نیز اهل سنت هستند. ساکنان این روستا سال هاست دلباخته امام رضا (ع) بوده و در ایام شهادت امام رئوف درب  خانه های خود را برای پذیرایی از زائران باز می گذرانند. متن کامل این گزارش را (اینجا) بخوانید.

 

  • از استان مرکزی خبر رسیده تمام کارگران آذرآب که به دلیل مسدودسازی ریل راه‌آهن شمال به جنوب در تجمع اعتراضی بازداشت شده بودند آزاد شده اند. رئیس شورای اسلامی کار آذرآب با بیان این خبر گفته خواسته این کارگران صنفی بوده و تنها برای تحقق مطالبات خود دست به تجمع زدند. متن کامل را (اینجا) بخوانید.

 

  • رییس مجلس امروز میهمان استان سمنان بود. لاریجانی گفته متاسفانه در کشور در زمینه پرداخت یارانه‌ها تعادل وجود ندارد؛ به طوریکه امروز در شرایطی هستیم که طبقات بالای جامعه، بیشتر از طبقات پایین از یارانه‌ها استفاده می‌کنند و باید برای این بخش تدبیر شود. صحبت های رییس مجلس را (اینجا) بخوانید.

 

  • از کردستان هم خبر رسیده مشاور مدیرعامل بیمه سلامت کشور از حذف دفترچه کاغذی بیمه تا سال 1400 خبر داده و گفته برای نسخه‌نویسی الکترونیکی در مطب‌ها علاوه بر تامین بودجه این کار باید فرهنگ سازی های لازم نیز انجام شود. متن کامل را (اینجا) بخوانید.

 

  • خبرنگار فارس کرمانشاه به سراغ زلزله زدگانی از سرپل ذهاب رفته که  به رغم گذشت دوسال از زلزله همچنان در کانکس ها زندگی می کنند. دوربین فارس به سراغ وضعیت زندگی زلزله زدگان سرپل ذهابی رفته است. فیلم را (اینجا) ببینید.

 

  • کمبود پرستار از آن دست مشکلات همیشگی نظام درمانی کشور است به طوریکه تعداد پرستاران نسبت به جمعیت کشور و تعداد بیماران همواره با کمبود مواجه بوده است. نایب رییس کمیسیون بهداشت مجلس امروز در گیلان گفته علی رغم ارائه مجوز برای جذب 10 هزار پرستار، نیازمند جذب حدود 60 هزار پرستار جدید در کشور هستیم. متن کامل را ( اینجا) بخوانید.

 

  • مسؤول مرکز فراهم آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفته با اهدای پنج عضو یک بیمار مغزی خورموجی در بیمارستان تامین اجتماعی این استان جان 5 بیمار نجات پیدا کرد. این اهدای عضو چهاردهمین اهدای عضو در استان بوشهر در سال جاری بوده است. متن کامل را (اینجا) بخوانید.

 

  • مدیرکل بنیادمسکن استان گلستان به خبرنگار فارس گفته در پی سیل سال جاری 21 هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی در مناطق سیل‌زده استان گلستان دچار خسارت شدند که از این تعداد ۷ هزار و ۴۰۰ واحد آن تخریبی و ۱۳ هزار و ۷۰۰ واحد دیگر آن تعمیراتی بود که تعمیرات خانه‌ها در مناطق سیل‌زده گلستان به اتمام رسیده است. متن کامل را (اینجا) بخوانید.

 

  • خبرگزاری فارس استان خراسان رضوی گفت وگویی را با مریم دردشتی دختر خاخام یهودی که از کودکی به اسلام علاقه مند شده و بعد از مسلمان شدن خانواده اش او را طرد کرده اند منتشر کرده است. خانم دردشتی در حال حاضر یکی از اعضای انجمن شهید ادواردو آنیلی و موسسه رهیافتگان است. متن کامل این گفت و گو را ( اینجا) بخوانید.

 

  • از کرمانشاه خبر رسیده در حالی که کمتر از دو هفته به سالگرد زلزله سرپل ذهاب در سال 96 مانده دقایقی پیش زلزله ای 4.3 ریشتری شهرستان صحنه این استان را لرزاند. این زمین لرزه در عمق 8 کیلومتری زمین رخ داده است. متن کامل را (اینجا) بخوانید.

 

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول