اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

طرح غربالگری بینایی در 247 مهدکودک و 16 پایگاه دائمی در گلستان اجرایی شد

قائم مقام اداره کل بهزیستی استان گلستان گفت: طرح غربالگری بینایی در 247 مهدکودک و 16 پایگاه دائمی در گلستان اجرایی شد.

طرح غربالگری بینایی در 247 مهدکودک و 16 پایگاه دائمی در گلستان اجرایی شد

سیدحسن میرفندرسکی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: طرح غربالگری بینایی در 247 مهدکودک و 16 پایگاه دائمی استان گلستان اجرایی شد.

وی از اجرایی شدن برنامه بینایی‌سنجی برای کودکان بهزیستی که دارای سه الی 6 سال سن دارند خبر داد و تصریح کرد: از سال 1387 برنامه‌ای تحت عنوان غربالگری بینایی در دستورکار سازمان بهزیستی قرار گرفت و این اداره براساس تقویم زمان‌بندی‌شده کشوری اقدام به سنجش بینایی گروه‌های سنی سه الی 6 سال می‌کند.

* سال گذشته 80 درصد از کودکان سه الی 6 سال تحت پوشش سنجش بینایی قرار گرفتند

قائم مقام اداره کل بهزیستی استان گلستان با بیان اینکه طرح غربالگری بینایی در 247 مهدکودک استان گلستان اجرایی شد، ابراز کرد: والدین می‌توانند کودکان خود را که دارای سن سه یا 6 سال هستند را به پایگاه‌های دائمی سنجش بینایی در سطح استان گلستان آورده و در این طرح شرکت کنند.

میرفندرسکی با بیان اینکه سنجش بینایی از دو طریق تابلوی ایچارت و دستگاه پلاس‌اپتیک صورت می‌گیرد، اظهار کرد: دستگاه پلاس‌اپتیک برای کودکانی است که همکاری ندارند و یا مشکلات صوتی و گفتار دارند و یا مشکلات ذهنی دارند، استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 80 درصد از کودکان سه الی 6 سال را تحت پوشش سنجش بینایی قرار دادیم، اذعان کرد: مهمترین فایده غربالگری بینایی؛ نشان دادن عیوب انکساری، تبنلی چشم و بیماری‌های مرتبط با چشم برای کودک را مشخص می‌کند.

* 84 هزار نفر تحت معاینه و سنجش بینایی قرار گرفتند/ 307 نفر مبتلا به تنبلی چشم بودند

قائم مقام اداره کل بهزیستی استان گلستان تصریح کرد: سال گذشته حدود 84 هزار نفر را تحت معاینه و سنجش بینایی قرار دادیم که 307 مورد به تنبلی چشم مبتلا بودند.

میرفندرسکی با اشاره به اینکه در سال گذشته 366 کودک نیاز به عینک داشتند، ابراز کرد: عینک این افراد که در طرح غربالگری بینایی‌ شرکت کردند توسط سازمان بهزیستی تامین شد و 14 نفر دیگر که نیاز به عمل جراحی داشتن را با هزینه سازمان بهزیستی به بیمارستان‌های خارج از شهر منتقل کردیم.

انتهای پیام/83019

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول