اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دیپلمات روس:‌ حضور نظامیان آمریکایی در سوریه برای ادامه غارت این کشور است

معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: حضور نظامیان آمریکایی در سوریه برای ادامه غارت مردم این کشور انجام شده است.

دیپلمات روس:‌ حضور نظامیان آمریکایی در سوریه برای ادامه غارت این کشور است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پولیانسکی» معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، روز یکشنبه گفت، حضور نظامیان آمریکا در سوریه برای ادامه غارت مردم این کشور است.

براساس گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، پولیانسکی در حساب توئیتری خود در خصوص ارسال نیروهای آمریکایی به شمال شرقی سوریه برای حفاظت از میدان‌های نفتی این کشور، گفت: «حفاظت از میادین نفتی سوریه در برابر مردم این کشور و ادامه غارت آنها، پوشش رسانه‌ای مناسبی از آنچه اتفاق می‌افتد، است.»

«مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا روز 13 اکتبر (21 مهر) اعلام کرد که به دنبال حمله ترکیه، خروج هزار نیروی آمریکایی از شمال سوریه آغاز شده است. پس از آن «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا نیز گفت که نیروهای آمریکایی که سوریه را ترک کردند برای نظارت بر اوضاع مجددا در این منطقه مستقر خواهند شد.

ترامپ در سخنرانی روز چهارشنبه‌اش گفت: «ما از نفت محافظت کرده‌ایم و بنابراین، شمار کمی از نیروهای آمریکایی در مناطقی که در آنها نفت وجود دارند باقی خواهند ماند و ما از این مناطق حراست خواهیم کرد و در آینده تصمیم می‌گیریم که با آن چکار کنیم».

از طرفی وزارت دفاع روسیه با انتشار عکس‌هایی ماهواره‌ای، اسنادی از قاچاق نفت شرق سوریه با حمایت آمریکا منتشر کرد.

«ایگور کوناشنکوف» با اشاره به هدف ادعایی آمریکا برای «حفاظت از میادین نفتی شرق سوریه در برابر داعش» گفت: «آنچه اکنون واشنگتن با غصب و کنترل نظامی میادین نفتی شرق سوریه انجام می‌دهد، راهزنی بین‌المللی است».

ارتش ترکیه 9 اکتبر (17 مهر) عملیات نظامی خود را در شمال سوریه و با هدف تسلط بر مناطق تحت نفوذ شبه‌نظامیان کُرد سوریه آغاز کرده‌ است که در حال حاضر به دلیل توافق سوچی متوقف است. این عملیات پس از آن شروع شد که آمریکا نظامیان خود را از این منطقه خارج کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول